Huszonhárom kilométernyi kerékpárút épülhet a nagy Burma helyén

MTI/iho   ·   2021.03.11. 12:00
02_del-pesti_kerekparut

Tizennégy milliárd forintot szán a dél-pesti zöldfolyosó és kerékpárút megvalósítására a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz forrásaiból a kormány.

A Csepelt a XVIII. kerülettel összekötő kerékpárúton kívül futópályát, kültéri fitneszparkot, játszóteret, valamint egy több mint tíz kilométer hosszú vonalas, azaz keskeny, de hosszú, zöld parkot hoznának létre az évtizedek óta használaton kívüli nagy Burma iparvágány helyén.

A projekt tartalmaz egy gyalogos- és kerékpároshidat Csepel és a Molnár-sziget között, így téve teljessé a közvetlen kapcsolatot Csepel és Soroksár között.

Schneller Domonkos a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára arra emlékeztetett a Facebook-oldalán, a kerékpáros fejlesztés még 2016-ban indult el a fővárosi, a csepeli, a soroksári és a XVIII. kerületi önkormányzat közös európai uniós projektjeként. A beruházást a városháza új vezetése 2020 júniusában leállította.

Mivel azonban mind a három érintett kerületi önkormányzat, azaz Csepel, Soroksár, és a XVIII. kerület képviselő-testületi határozatot fogadott el, amelyben a városháza kihátrálásra ellenére is fontosnak és szükségesnek tartja ezt a beruházást, az európai uniós források tervezésekor sikerült a megvalósításához szükséges pénzt betervezni.

A zöldfolyosó és kerékpárút huszonhárom kilométer hosszúság, a környező kerületekhez és településrészekhez közvetlen kerékpáros összeköttetést teremt és új kikapcsolódási, sportolási lehetőséget jelent majd sok tízezer budapestinek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.