Ilyent még nem nagyon láttunk: fotó a Veszteglőről!

iho   ·   2016.07.11. 08:45
00kicsi

A kőbányai sertésszállások kiszolgálására hoztak létre egy, a mai Kőbánya-Kispest (akkor Vasgyár) vasútállomáshoz csatlakozó nagy hurokvágányt 1877-ben, ahol az üres vasúti kocsikat szabadon tárolhatták. Később, 1928-ban a Kőbánya-Kispest–Ferencváros összekötő vágány megépítésével a hurok megszakadt, a sertéstelepek is fokozatosan megszűntek Kőbányán.

A kidőlt oszlopot figyelik a képen szereplő emberek, mi meg inkább a sertésszállító vagonokat a háttérben (forrás: Fortepan)

A második világháború idejéről származó képen azonban – ahol a kidőlt távvezeték-oszlopot láthatjuk az előtérben, míg hátul kétszintes élőállat-szállító kocsik sora áll – használatban levőnek tűnik, feltehetőleg a Szállás utcai Phylaxia gyárat (ahol túlnyomórészt állatgyógyszereket állítottak elő) szolgálták ki ily módon.

A kőbányai vágányhálózat egy XX. század eleji térképen

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.