Indulásra kész a Komplex Kerékpáros Program
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a Bringázni Élmény! Kerékpáros Fejlesztési Programot bemutató szakmai rendezvényen elmondta: a kiemelt kerékpáros beruházásokat kormányhatározat nevesíti. Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút Rajkától Budapest déli agglomerációjáig tartó szakaszának komplex fejlesztése a Duna mindkét partján, a fővárost a Balatonnal összekapcsoló kerékpárút létesítése és a balatoni bringakör korszerűsítése, kiegészítése így a legfontosabb feladatok közé tartozik. A három, összesen mintegy 600 kilométeres útvonalhoz kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmányok nyár végéig elkészülnek.
– A jelenlegi ütemterv szerint a tervezés és engedélyeztetés után a kivitelezés legkorábban 2015-ben kezdődhet meg uniós forrásokból – tette hozzá az államtitkár.
A március végéig kidolgozandó döntéselőkészítő tanulmányok egyike a Nemzeti Közlekedési Stratégiában meghatározott célokat konkrét intézkedésekre lebontó Komplex Kerékpáros Program. A dokumentum egyebek mellett a civil és szakmai szervezetek észrevételeire, a bevált külföldi gyakorlatokra is épít majd. A program elsődleges célja a fejlesztési források lehívásának mielőbbi megkezdése, hatékony végrehajtása lesz. Részletes javaslat készül a kerékpározással kapcsolatos feladatok koordinációját ellátó központi szervezet létrehozására is. A már megépült hálózati elemek állapota folyamatosan romlik, a jelentős értékvesztés megfékezését szolgálja egy hosszú távon működőképes, pénzügyileg fenntartható létesítményüzemeltetési és -fenntartási rendszer kimunkálása. Új szakmai útmutató szolgálhat hasznos segédletként a kerékpáros szempontok megjelenítésében az egyes szakterületek (például turisztika, vidékfejlesztés, környezetvédelem) pályázati követelményrendszerének és kiírásainak véglegesítése során.
2014 őszére megújul a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszer (KENYI) is. A jelenleg még hiányos adatbázis mintegy 3500 kilométernyi kerékpáros létesítmény térinformatikai felmérésének köszönhetően teljessé válik. A kerékpárosokat a jövőben korszerűbb adatkarbantartó modul, Androidos adatfelmérő-gyűjtő alkalmazás, publikus honlap és útvonaltervező algoritmus segíti a tájékozódásban. A nyílt forráskódú rendszerek alkalmazásával hatékonyabb lesz a rendszer üzemeltetése is.
A „Hivatásforgalmi, hálózatba illeszthető kerékpárutak fejlesztésének előkészítése” című projekt összköltsége 768 millió forint. A Bringázni élmény! mottójú Kerékpáros Fejlesztési Program az Új Széchenyi Terv támogatásával 2014 végéig teljes egészében megvalósul.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!