Indulhat a dél-erdélyi autópálya építése

iho/közút   ·   2011.09.27. 12:17

Jóváhagyta az Európai Bizottság a Nagylak és Arad (Nădlac és Arad), valamint a Szászváros és Nagyszeben (Orăştie és Sibiu) közötti autópálya-szakaszok vissza nem térítendő uniós támogatásból történő finanszírozását – adta hírül a kronika.ro. A két sztrádaszakasz együttes hossza 121,8 kilométer, az építési költségek becsült értéke pedig 850,7 millió euró. Az Európai Unió 724 millió euróval járul hozzá a befektetéshez, míg a fennmaradó 126,7 millió eurót a román központi költségvetésből kell előteremteni.

„Ennek a projektnek a jóváhagyása azt jelenti, hogy idén jelentősen javulni fog az uniós forrásokból származó pénzek lehívásának a hatékonysága, 2012-ben és 2013-ban pedig a közúti infrastrukturális fejlesztésekre elkülönített kétmilliárd eurót az utolsó centig el fogjuk költeni” – jelentette ki Anca Boagiu szállításügyi miniszter, hozzátéve, hogy néhány héten belül mindkét szakaszon elkezdődnek a munkálatok. A két útszakasz kivitelezésére vonatkozó szerződéseket az idei év májusában, illetve júniusában írták alá.

Kezdődhet a munka<br />(forrás: kronika.ro)

A dél-erdélyi autópálya Nagylak és Arad közötti szakasza 38,8 kilométer hosszú lesz. A beruházás becsült értéke 240,25 euró, a munkálatokat 2013. folyamán kell majd befejezni. A tervek szerint meg kell építeni két hidat, 11 felüljárót és három közúti csomópontot, valamint létre kell hozni egy karbantartási központot és két szolgáltatási övezetet. Az Európai Unió 213,88 millió euróval járul hozzá a beruházáshoz.

A Szászváros és Nagyszeben közötti sztrádaszakasz hossza 82,07 kilométer, amelynek megépítése 610,45 millió euróba fog kerülni. Az Európai Unió anyagi hozzájárulása 510,15 millió euró. Ezen szakasz megépítése műszakilag lényegesen bonyolultabb feladat, ugyanis kilenc hidat, három viaduktot, 25 felüljárót, nyolc közúti csomópontot, két karbantartási központot és négy szolgáltatói zónát kell kialakítani. Az átadási határidő ezen autópálya-szakasz esetén is 2013.

Kapcsolódó hírek