Izraelt is meghódítják a Traxxok

iho   ·   2015.08.10. 18:45
400px_israel_railways_traxx

Az egymilliárd sékel, körülbelül kétszázhatvan millió dollár értékű megállapodás egy további harminckét mozdonyra szóló opciót is tartalmaz – adja hírül az International Railway Journal.

Izrael nemzeti vasútja, az Israel Railways tavaly júliusban írt ki tendert hatvankét–hetvennyolc villamos mozdony szállítására. A közbeszerzésre lényegében az összes nemzetközileg elismert gyártó – az Alstom, a Bombardier, a CAF, a kínai CNR és CSR, a Hyundai Rotem, a Pesa, a Siemens és a Škoda – jelentkezett, a végső körre azonban csak a Bombardier, az Alstom, valamint a két kínai vállalat maradt. Utóbbiak idén júliusban történt kizárása után a kanadai és a francia gyártóval kezdődtek meg a végső tárgyalások, amelyek után a vasúttársaság a Bombardier ajánlatát találta a legmegfelelőbbnek.

Hatvankét Traxxot szerez be Izrael nemzeti vasútja. A megállapodás értelmében opcionálisan további harminckét mozdony lehívható<br>(forrás: Railway Gazette)

A hatezer kilowatt névleges teljesítményű, váltakozó áramot használó Traxx AC mozdonyok alkalmasak lesznek az ingavonati üzemre. A gépek nyolc kétszintes vagy tizenkét egyszintes kocsiból álló, körülbelül ezernégyszáz utas befogadására képes szerelvényeket fognak húzni és tolni akár százhatvan kilométer per órás tempóval. Az ISR 294 dízeles ingavonati üzemben használt emeletes kocsit alakít át a Traxxokhoz a Bombardier közreműködésével, 13,7 milliárd sékel költségű villamosítási programjának részeként.

Az Israel Railways vezérigazgatója, Boaz Zafrir a villamosítást hatalmas előrelépésnek nevezte. Kiemelte, a munkálatok jól haladnak, az álmok pedig kezdenek valósággá válni. Az izraeli vasúthálózat felett négyszázhúsz kilométer hosszan feszül hamarosan felsővezeték, ez pedig jelentős mértékben módosítja a vasút lehetőségeit: nagyobb sebességet és tisztább környezetet tesz lehetővé.

A huszonöt kilovolt ötven hertzes rendszerrel megvalósítandó villamosítás elvégzésére kiírt tenderre július huszonharmadikáig lehetett jelentkezni. A munkálatok a tervek szerint jövő év elején kezdődhetnek meg. Az izraeli vasúttársaság a villamos mozdonyokon kívül hatvan kétszintes villamos motorvonatra is megjelentetett egy tendert – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek