Januárban egyest kapunk!

iho   ·   2014.12.04. 13:45
00kicsi

A közelmúltban felújított villamosvonalnak a folytatása sem késlekedik sokat, utasforgalmi próbaüzemre (azaz a hivatalos átadóra még várni kell) januárban már megnyitják a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom utca–Fehérvári út szakaszt. Ezzel megvalósul egy jó hetven éves terv: villamosvasúti körgyűrű köti össze Kelenföldet Óbudával. A meghosszabbított 1-es villamos Volán-pályaudvarokat, az összes metró- és a gödöllői vonalcsoport kivételével minden HÉV-vonalat érintve közlekedik. Az új szakaszon öt megálló épül: Infopark, Budafoki út/Dombóvári út, Hauszmann Alajos utca/Szerémi út, Hengermalom út/Szerémi út és az Etele út/Fehérvári úti végállomás.

A Rákóczi hídtól...<br>(Seres Attila felvételei)

Az átadással kapcsolatos legfontosabb forgalmi változás az lesz, hogy megszűnik a 103-as autóbuszviszonylat. A Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig az 1-es villamospótló veszi át a szerepét, ezzel is jelezve a későbbi folytatást. Az 1-es villamos a hosszabbítás után sűrűbben: hétköznap reggel három, napközben hat, délután három-négy, késő este tízpercenként közlekedik, a hétvégi követés napközben hét-nyolc, kora reggel és késő este tíz perc lesz. Várhatóan 2015 első felétől jelennek meg, eleinte hétvégén az alcsonypadlós Combino villamosok, kihasználva a Nagykörút hétvégi ritkább közlekedését. Az akadálymentes közlekedést a CAF villamosok megérkezésével terjesztik ki a hétköznapokra is. A meghosszabbításhoz kapcsolódó további változások terveit a BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta.

...a Fehérvári útig

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.