Jelentős pályakapacitás-növelés a német–svájci határon
Hat új vágányt épített ki a DB a svájci határnál fekvő Weil am Rhein és Bázel közötti tizenkét kilométeren.
A Karlsruhétól át Bázelig vezető vasútvonal szűk keresztmetszetet jelentett eddig a Rajna–Alpok korridoron zajló vasúti teherforgalom számára. A Deutsche Bahn (DB) viszont a napokban hat új vágányt helyezett üzembe a meglévő Rajna-völgyi vasútvonallal párhuzamosan, tizenkét kilométer hosszan. A sínpárokból négyet vámkezelésre, valamint a tehervonatok mozdonyainak és személyzetének cseréje során használnak majd, a másik kettő pedig átmenővágányként (Durchfahrtsgleise) funkcionál azon teherszerelvények számára, melyeknek nem kell megállniuk az állomáson.
Az új vágányok egy ideiglenes mellékvágányon keresztül kapcsolódnak a bázeli Badischer Bahnhof vasútállomáshoz. A DB-től elmondták: a két átmenővágány 2028-tól már a Wiese folyó felett átívelő hídon fog majd haladni, mely jelenleg még építés alatt áll. A beruházás lehetővé teszi a DB-nek, hogy Weil am Rhein állomását kizárólag személyszállító vonatok, valamint áthaladó tranzit tehervonatok használják.
Az új vágányok létrehozásán felül a bázeli Neuhausstrasse felett átvezető vasúti hidat is megújította a német vasúttársaság: két új zajvédő falat telepítettek, összesen 780 méter hosszon – számol be a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a meglévő kettőn felüli hat új vágány. Kép forrása: Deutsche Bahn / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!