A néptelen aszfalt mohácsi hídja
Előfordulhat, hogy akár percekig egyetlen autó sem halad át legdélebbi, legalább 300 milliárd forintból épülő Duna-hidunkon.
Előfordulhat, hogy akár percekig egyetlen autó sem halad át legdélebbi, legalább 300 milliárd forintból épülő Duna-hidunkon.
Egymást részben átfedő építkezések, szűk keresztmetszetek – a Brenner, a Tauern és az A8-as autópálya mellett az osztrák–német vasúti kapcsolat is elesik.
A transzkontinentális útvonalat használó vasúti fuvarok továbbra is elsősorban Oroszországon keresztül haladnak. Az EU által az oroszokra kiszabott szankciók, majd a Kreml által bevezetett ellenszankciók viszont további akadályokat emelnek az ellátási láncok előtt.
A Pasifik Eurasia új vasúti fuvarokat indít Isztambul és Budapest között, a szerelvények négy nap alatt teszik meg a bő ezerötszáz kilométeres utat. A cél a török piac bővítése.
Szakmai fórumon vették górcső alá a szakemberek Bécsben, a Neustift am Walde-i Wolff heurigerben a hamburgi kikötő közreműködésével lebonyolított osztrák konténerforgalmak alakulását. A házigazda a Hafen Hamburg Marketing bécsi képviselete volt.
Hat új vágányt épített ki a DB a svájci határnál fekvő Weil am Rhein és Bázel közötti tizenkét kilométeren.
Az Oroszországot sújtó uniós szankciók okán gyakorlatilag megszűnt a kelet–nyugati irányú forgalom.
Az észt árufuvarozó vasúttársaság az elbontani tervezett járművek alkatrészeit megvásárlásra ajánlotta fel az orosz tranzit áruforgalom visszaesése miatti nehéz pénzügyi helyzet okán.
Az osztrákok azt szeretnék, hogy az olaszok növeljék a két ország között vasúton szállított áruk jelenlegi 26 százalékos arányát.
A Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található, fontos műtárgyban az ukránok hajthattak végre szabotázsakciót, ezzel megbénult Oroszország Kínával való fő vasúti összeköttetése.
Az Ázsia és Kína között az Új Selyemúton közlekedő tehervonatok legfőbb európai határátlépő pontjának számító átkelőjén 2023 első félévében a tavalyihoz képest mindkét irányban jelentősen csökkent a tranzit áruforgalom.
Évtizedes problémákra születhet megoldás az árufuvarozásban – milliárdos bevétele lehet Magyarországnak.
A kazah nemzeti vasúttársaság KTZ május 8-ától nem szállít olajtermékeket a tamani kikötőbe, a lépést nem indokolták.
Az úgynevezett Nemzetközi Észak–Dél Szállítási Folyosó (INSTC) idén újabb csúcsot ért el a tranzitáruk szempontjából. A szállítmányok nagy része teherautón szeli át Iránt, a vasút viszont a hiányzó összeköttetések miatt csak elenyésző mennyiséget kezel.
A balti államok, köztük Lettország is, azon országok között szerepel, melyek vasúti szállítási mennyiségei a legnagyobb mértékben estek vissza az orosz–ukrán háború kitörése óta. Megéri-e majd a kazah és üzbég együttműködés?