Jönnek a léghajtásos autók?
A francia gyártó 2020-ig 95 grammra kívánja leszorítani a károsanyag-kibocsátási értéket, és szeretne egy, száz kilométeren mindössze két litert fogyasztó autót a piacra dobni. A 2008 HYbrid Air fantázianevet viselő rendszer a hagyományos belsőégésű motort sűrített levegős hajtással kombinálja, a hajtáslánc az autóiparban eddig nem ismert elemekből áll össze.
A Peugeot új modellje városi üzemben a menetidő nyolcvan százalékában léghajtással, azaz mindennemű kibocsátás nélkül közlekedhet, a légtartályt a gáz levételekor vagy fékezéskor, vagy közvetlenül a benzinmotorral lehet tölteni. A nagynyomású légtartály mintegy tíz másodperc alatt éri el a sűrítési maximumot. A tesztszakaszt a HYbrid Air 2,9 literes átlagfogyasztással és 69 gramm/kilométer emisszióval teljesítette – írja az Autóblog.