Karintia felháborodik

iho/vasút   ·   2018.03.25. 13:45
koralmbahn_graz_kislid
Az osztrák közlekedésügyi miniszter, Norbert Hofer szerint át kell ütemezni egyes infrastrukturális nagyprojekteket, ezekről a napokban már az iho.hu is írt. Hofer megemlítette a Stájerország és Karintia között új összeköttetést jelentő Koralmbahn ügyét is, belengetve, hogy itt is lehetséges az eltérés az eredeti ütemtervtől. Bár Hofer a lassítást a rendelkezésre álló kapacitások racionálisabb kihasználásával és az építési konjunktúra lehetőségek szerinti elnyújtásával magyarázta, számunkra, akik jobban ismerjük a politikusi kettős beszéd természetét, nyilvánvaló: Ausztria tovább nyújtózkodott, mint ameddig a takarója ér, és ezt most valamilyen formában be kell ismerni.

Karintia tartományi kormányzója, Peter Kaiser máris riadót fújt a Koralmbahn ügyében, reagálva a miniszter szavaira. Az érvelést, miszerint az építés alatt álló Koralm-alagútnál a geológiai viszonyok a várttól eltérően alakultak, nem tudja elfogadni, elvégre azért végzik el a próbafúrásokat, hogy a nehézségekkel még az építkezés megkezdése előtt tisztában legyenek. Ezenkívül felhívja a figyelmet, hogy nagyon gyanús az időbeli összefüggés a Koralmbahn-projekt határidőmódosításának bejelentése és az ÖBB takarékossági kurzusra történő átállítása között.

Az új alagút robbantott ábrája (képek forrása: infrastruktur.oebb.at)

Peter Kaiser szavai szerint geológiai nehézségek ide, vagy oda, a Koralmbahn és a Koralm-alagút Karintia és Stájerország számára egy, a gazdasági életet felpörgető közlekedési tengely, amely vállalkozásokat és új munkahelyeket vonzhat a régióba. Ezért elvárja, hogy az alagút és a vasút az eredeti tervek és határidők szerint épüljön meg, és a szövetségi kormányzat biztosítsa ehhez az eredetileg megígért pénzügyi kereteket.

Hogy pontosan értsük, miről is van szó: az eredeti számítások szerint 5,2 milliárd eurós vasútépítési projekt, melynek nagy részét a harminckét kilométeres Koralm-alagút viszi el, a stájerországi és karintiai tartományi főváros közvetlen összekötését szolgálja. Graz és Klagenfurt között jelenleg három óra a menetidő, kerülővel, Bruck an der Muron keresztül. Az új vasútvonalon mindez egy óra alatt lesz teljesíthető. A vonal azonban nem értékelhető önmagában, az elképzelés szerves részét képezi az új Semmering-bázisalagút is. Ezzel együtt a jelenleg kanyargós vonalvezetésű Südbahn nagy részében új nyomvonalra kerül, kisebbek lesznek az emelkedők és Graz bekerül a nemzetközi áramlásokba. Az új vasútvonal a már részben kiépült Westbahn után Ausztria második legnagyobb kapacitású vasúti folyosójává válik.

A Koralmbahn tervezett viaduktja a Dráva felett

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!


Kapcsolódó hírek