Kedvezőbb a kiszervezés

MTI   ·   2012.09.28. 17:39

Az MTI-hez eljutott hírek szerint egyértelműen kedvezőbb és gazdaságosabb alvállalkozóknak kiszervezni egyes autóbuszvonalakat, mint a BKV régi buszait felújítani, vagy új járműveket beszerezni. A vizsgálat szerint a 75+75 (szóló és csuklós) autóbusszal végzett szolgáltatásra kiírt pályázaton megadott ajánlati ár is elfogadható. 2013-14-ben a tervezett villamospálya-felújítások miatt a BKV-nak körülbelül 60 csuklós autóbuszra lenne még szüksége, a saját állományból ennyit munkanapokon nem tudnak nélkülözni.

Az  alvállalkozói buszok évente körülbelül 8,2 milliárd forintba kerülnének, szemben a BKV által beszerzendő kocsik 9,5 milliárdos vásárlási és üzemeltetési költségével, valamint az utóbbi esetben az időbeli és a banki hitelképességi kockázat is jelentős.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.