Kétkapuzás a brit átjáróknál

iho/vasút   ·   2011.09.02. 12:00
ketkapu

Az alábbi videóban részletesen bemutatják, hogyan használatos a telefonnal ellátott, illetve az anélküli átkelő. A pályát két kapu védi, melyek teljes szélességében lezárják az utat. Mindenféle elektronikus rendszer nélkül, a járművezetők aktív közreműködésével üzemelnek ezek a szerkezetek.

A lényeg úgyis kiderül a felvételből, ami külön érdekes: a telefonos megoldásnál egy pályaőr tájékoztatja az átkelni szándékozót, hogy érkezik-e vonat a következő percekben, míg nyílt, jól belátható szakaszokon jelzőtáblák segítik a távolság helyes felmérését.

Ezt az összeállítást talán érdemes lenne exportálni a tengerentúlra is, az utóbbi időkben ugyanis az Egyesült Államokban megszaporodtak a mezőgazdasági járművek által okozott vasúti balesetek. Itthon hasonló megoldás talán megelőzhette volna a délegyházi katasztrófát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.