Kétpónál befejezték a pálya végleges helyreállítását
Július 9-én egy kisiklott tehervonat rongálta meg a vasutat Kétpónál. A helyreállítást előbb az egyik vágányon végezték el, azon július 15-én újraindulhatott a több napon át szünetelő forgalom. A kárelhárítás a másik, súlyosan megrongált vágányon folytatódott Tiszatenyő és Mezőtúr között. Augusztus 11-én este a jobb vágányt is visszaadta a vonatforgalomnak a MÁV. Ennek köszönhetően a két állomás között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon visszaállt az eredeti menetrend.
Július 9-én Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval visszahelyezték a vágányra. Az okozott károk helyreállítását a kevésbé megrongált bal vágányon kezdték, annak érdekében, hogy azt a vonatforgalom részére minél előbb vissza tudja adni a vasúttársaság. Napokig pótlóbuszok szállították az utasokat az érintett szakaszon, július 15-én este egy vágányon megindult a vonatközlekedés Tiszatenyő és Mezőtúr között.
- A jobb vágányon mintegy két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kellett építeni. A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került.
- A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.
Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, aminek becsült költsége 700 millió forintra tehető.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!