Kevesebb gyorshajtó Békésben
Már nem a gyorshajtás vezet a baleseti okok között, leginkább a személyautó sofőrök nem adják meg az elsőbbséget – írja a Békés Online.
Tavaly januártól november 30-áig 79-cel kevesebb közlekedési baleset történt a megye útjain, mint 2010 hasonló időszakában. A baleseti okok között már nem a gyorshajtás, hanem az elsőbbségi szabályok megsértése vezet. Két olyan halálos baleset történt, melyben ketten-ketten vesztették életüket.
Békésben tavaly november 30-áig 154 baleset következett be az elsőbbségadás elmulasztása miatt, ezt a gyorshajtás (140), valamint a kanyarodási szabályok megsértése (72) követi. A legtöbb balesetet a személyautó-sofőrök okozták (209-et), ezután jönnek a kerékpárosok (127), a tehergépkocsi-vezetők (68) és a segédmotorosok (46). Bár a kerékpáros okozók másodikak a listán, de 2010-hez képest 15-tel kevesebb balesetet idéztek elő.
Albert István, a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője elmondta, az ittasan balesetet okozók száma jelentősen csökkent a múlt év első tizenegy hónapjában. Míg 2010 hasonló időszakában 91-en, addig 2011-ben 51-en idéztek elő balesetet ittasan. Nőtt viszont a külföldi okozók száma, háromról kilencre.
Békés megyében 2011. november 30-áig két olyan halálos baleset történt, melyben ketten-ketten vesztették életüket. Mindkettő júniusban történt, néhány nap eltéréssel. Az elsőnél Csorvás felől Orosháza felé közlekedett egy Tatra teherautó, áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött a Csorvás felé tartó Ifával, melynek sofőrje életét vesztette. Az Ifa mögött haladó Peugeot vezetője jól reagálta le az eseményeket, elrántotta a kormányt, az árokban kötött ki, de sérülés nélkül megúszta az esetet. A mögötte érkező Mazdát – melyben egy házaspár ült – eltalálta a Tatra, és az autóban utazó 31 éves hölgy elhunyt.
Pár napra rá egy 23 éves békéscsabai fiatalember és egy szintén helyi, 16 éves lány halt meg egy közlekedési balesetben Békéscsaba és Gyula között, a 44-es főúton. A kamionnak csapódó BMW személyautó 23 éves sofőrjét életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba.
Még júliusban jelent meg egy felmérés, mely szerint Magyarország tíz legveszélyesebb útja közé tartozik a 44–es főút, a Kecskemét és Gyula közötti szakaszon 29-en vesztették életüket közlekedési balesetben, és 83-an sérültek meg súlyosan az elmúlt három évben. A top 10-be tartozik a 47–es főút is, Debrecen és Szeged között 26 halálos és 118 súlyos sérüléses baleset következett be az utóbbi három évben.
– Változnak az útviszonyok, egysávosról kétsávosra és fordítva, az utak beláthatatlan kanyarokkal van tele, lakott és lakatlan területeken haladunk át, gyalogosokra és kerékpárosokra is figyelni kell, ráadásul óriási a kamionok tranzitforgalma – sorolta Szudár Lajos, a Magyar Autóklub megyei elnöke. – A kamionok nagyon szorosan egymás mögött haladnak, így ha beszorul egy autós közéjük, minél hamarabb szabadulna, ezért kockázatos előzésekbe kezd.
A csorvási kettős kanyar és a 44-es főút békésszentandrási része tartozik a megye legveszélyesebb szakaszai közé. A megyei főkapitányságon elmondták, visszatérő ellenőrzésekkel és rendőri jelenléttel tesznek a baleset-megelőzésért.