Kínai kézbe kerül a Mercedes?

Biró Csongor   ·   2013.01.08. 14:00
12A1421k

A német Manager Magazin információi szerint egy kínai állami pénzalapkezelő, a China Investment Corporation (CIC) komolyan érdeklődik a német gyártó részvényei iránt. A lap úgy tudja, 4–10 százakos részesedést vásárolnának 1,8–4,5 milliárd euró értékben. A kínaiak hivatalosan tagadnak, de sokat sejtet az az interjúrészlet, amelyben a Daimlert vezető Dieter Zetsche a Börsen-Zeitungban arról beszél, hogy tárt karokkal várják a befektetőket, köztük a kínaiakat.

A Daimler 2013-as teherautó armadája <br /> (fotó: Daimler)

A médiaspekuláció felhajtotta a német cég részvényeit, rögtön 2,4 százalékkal emelkedett a papír ára, amely a hírtől hangos tőzsdei nap végén 1,2 százalékkal zárt pluszban. A Manager Magazin információi egy kínai laptól, az angol nyelven megjelenő People’s Daily-től származnak. A kínaiakat már korábban hírbe hozták a Daimlerrel, 2011 novemberében írt először a német gazdasági lap a kínai vásárlási szándékról. A Financial Times úgy tudja, a CIC 3200 milliárd dollárral gazdálkodik, ezzel a világ legnagyobb állami alapkezelője. A Pricewaterhouse Coopers tanulmánya szerint a cég 2012-ben több mint 11 milliárd eurót fektetett be az Európai Unió országaiban. A részvényvásárlásra azért van lehetőség, mert az Abu-Dzabi-i Aabar kivonult a Daimlerből. A cég papírjainak nyolc százalékát birtokló Kuvait állam jelenleg a cég legnagyobb részvényese.

Kína otthoni területnek számít a Mercedes-Benz járműveket is gyártó Daimler számára. A hatalmas ország a legjobb és legjövedelmezőbb piaca, bevéteinek fő motorja. Tavaly év végén hozták tető alá azt a megállapodást, amely egy kézbe, egy cégbe fogja össze a Mercedes helyi gyártású személy- és teherautóinak, illetve importált járműveinek az értékesítését. Ehhez természetesen a kínai szokások szerint helyi partnert kellett találniuk a németeknek, akik a BAIC autógyártócsoporttal szövetkeztek. Olyannyira komolyan veszik Stuttgartban a kínai piacot, hogy a cég legfelsőbb vezetésében létrehoztak egy Kínáért felelős pozíciót, a feladattal Hubertus Troskát bízták meg.

A Daimler 2015-ben háromszáz ezer jármű értékesítésével számol, amelynek kétharmadát helyben gyártják. A hatalmas ország száz városában jelenleg kétszázhúsz Mercedes-Benz kereskedés van. Ezek számát évről-évre ötvennel növelik.

Kína a Mercedes-Benz teherautók ötödik legnagyobb piaca a világon, helyben a prémium teherautók piacának ötven százalékát birtokolják, 2012-ben több mint hatezer nagyhaszonjárművet értékesítettek. A világ legnagyobb haszonjármű vásárterén a Daimler a Foton Motorral működik együtt. 2012 nyarától Auman márkanéven közepes méretű és nehézteherautókat szerelnek össze. Kisteherautókat is állítanak elő, ezeket a Fujian Benz Automotive Corporation vegyesvállalat gyártja 2010 áprilisa óta.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.