Könnyíti a fővárosi közlekedést a BKK
Meghosszabbította a jegypénztárak nyitva tartását, új vonalakon állít forgalomba alacsony padlós buszokat és új buszjáratokat indít Solymárra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – adta hírül a társaság vezérigazgatója szerdán. Vitézy Dávid szólt a jegyértékesítés és jegyellenőrzés megváltozó rendszeréről is. Mint mondta, minden nagyobb csomópontban és metrómegállóban meghosszabbították a pénztárak nyitva tartását, így azok este 8 óra helyett fél 10-ig tartanak nyitva, és a pénztárosok törvényben megszabott ebédszünetekor váltást biztosítanak, hogy folyamatos legyen a kiszolgálás a metróállomásokon.
A vezérigazgató beszámolt egy vizsgálat eredményéről is, mely szerint a HÉV-ek budapesti szakaszán, illetve több buszvonalon eddig egyáltalán nem volt ellenőrzés. Ezt hamarosan megváltoztatják, és a reggeli órákban egyéb, eddig nem ellenőrzött járatokon is meg fognak jelenni a jegyellenőrök. Szólt továbbá arról is, hogy a jegyautomaták többsége elavult és nem megbízható, ezért megszigorították azok ellenőrzését. A BKK igazgatósága ugyanakkor döntött arról, hogy pályázatot írnak ki több száz új, bankkártyát is elfogadó, érintőképernyős automata beszerzésére.
Mint azt Vitézy elmondta, szombattól Solymárra két új buszjáratot is indítanak, és meghosszabbítják a 64-es vonalát az Auchan áruházig. Szombattól a 64-es és a 164-es mellett elindul a 64A és a 264-es betétjárat, előbbi Hűvösvölgy és Solymár, Templom tér között közlekedik, a 264-es pedig a 164-essel megegyező vonalon, azonban Solymáron a Templom térig nem megy el. Emellett a 64-es meg fog állni a solymári vasútállomáson is, így biztosítva csatlakozást az esztergomi vasútvonalon közlekedő MÁV-járatokhoz, ezzel intermodális kapcsolatot létrehozva. Az alacsonypadlós buszok üzembe állításával kapcsolatban Vitézy Dávid azt mondta, a VT-Transman új buszai már az új, égkék színt viselik, és a hegyvidéki, valamint csepeli és budaörsi vonalakon is közlekednek. Kérdésre válaszolva a vezérigazgató közölte, a vonalkiosztás még változhat, mert a 8500-as Volvókon kétszer két ülés van, így ez azokon a vonalakon használható jól, ahol nagyok az utazási távolságok és nem tömöttek a járatok.
Hozzátette azt is, hogy csak ebben az évben 105 alacsony padlós buszt állítanak forgalomba; a Mercedes Citarók már közlekednek, a 8500-as Volvókon kívül pedig a holland Veoiliától beszerzett 7700-as szóló buszok is menetrendbe állnak még az idén. Vitézy a reptéri 200E buszok sűrítéséről azt mondta, 25 százalékkal emelték a kapacitást, így legfeljebb 10 percenként indul majd egy járat a Liszt Ferenc repülőtérre. Ennek oka, hogy az 1-es terminál bezárása miatt megnövekedett az igény a reptéri járatra.
Mint arra Vitézy emlékeztetett, először az I. kerületben, a Mészáros utcában vezették be a rendszert, és az eddigi tapasztalatok szerint bevált a változtatás. Augusztusban az I. kerületi Fő utcában, az V. kerületben, a József Attila utca–Széchenyi tér útvonalon, illetve a Ferdinánd híd Izabella utcai lehajtóján, a Szent István körút, a Király utca, a Wesselényi utca, a Dohány utca, a Damjanich utca, a Dózsa György út és a Hengermalom út egy-egy szakaszán. Elmondta továbbá azt is, hogy csak azokon a helyszíneken engedik meg a kerékpárok közlekedését, ahol elég széles a buszsáv és nem túl sűrű a forgalom, emiatt például a Rákóczi úton biztosan nem vezetik be.
A BKK vezérigazgatója szerint az intézkedés nyomán a kerékpárosok, a buszok és az autósok is biztonságosabban közlekedhetnek, és pozitív fogadtatás esetén további buszsávokat nyitnak meg a kerékpárosok előtt.