Kútba esett a horvát cargo privatizációja

iho   ·   2014.01.14. 09:39
hzcargo1cim

A vasúti teherszállító ágazat hetvenöt százalékának értékesítését tervezte a kormány, de a román Grampet Group-pal folytatott tárgyalások nem vezettek eredményre – jelentette be a horvát közlekedési miniszter.

Eredetileg heten érdeklődtek a horvátországi vasúti áruszállítási üzletág iránt, köztük az Osztrák Rail Cargo, a cseh AWT is, de csak a romániai Grampet Group ajánlatát találták érvényesnek.

Az ideiglenes privatizációs szerződés szerint 105 millió eurós bankgaranciát kellett volna felmutatni, 30 millió euró vételárat kellett volna fizetni a horvát államnak, és további 20 milliót kellett volna modernizációra fordítani, valamint 10 millió eurót eszközök beszerzésére és egyéb költségekre.

Az átvilágítás során a román cégnek aggodalmai támadták a tulajdonjogokkal, a peres ügyekkel, és a horvát cargo pénzügyeivel kapcsolatban. A Grampetnek ugyanakkor az sem tetszett, hogy időközben 2,7 millió euróval nőtt a megvásárolandó társaság adóssága mindössze négy hónap alatt, 2013. szeptember és december között. A fő kifogást azonban az a 30 millió eurós végkielégítési csomag jelentette, amelyet a HZ Cargo alkalmazottainak kellett volna kifizetni, mert olyan katonai személyzetről van szó, akik az 1991–95-ös háborúban is részt vettek.

A tárgyalások elhúzódtak, és a decemberi határidő letelt, ameddig a Grampet Groupnak a bankgaranciát be kellett volna mutatnia. Így a privatizációt a horvát kormány eredménytelennek minősítette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.