Lezuhant a Germanwings legrégebbi Airbusa: mindenki életét vesztette

iho/repülés   ·   2015.03.24. 12:16
gwings_dus0

A délutáni órákban sikerült először helikopterrel leszállni a roncsok közelében, a forgószárnyas személyzete túlélőket nem talált, a gép darabokra tört, a legnagyobb egyben maradt rész kb. akkora, mint egy autó.

Német biztonsági tisztek szerint egyelőre nincs semmi bizonyíték arra, hogy az A320-as valamilyen terrorista akció következtében zuhant volna le.

A szerencsétlenség helyszíne: nehéz terep, rossz idő

A francia hatóságok legutóbbi jelentése cáfolja, hogy elhangzott volna a feldélzetről vészjelzés, a szállítási miniszter viszont azt állította, hogy volt ilyen rádiózás. Más információk szerint nem a gép fedélzetéről hangzott el a vészjelzés, hanem maguk az irányítók minőősítették vészhelyzetnek a gép utolsó, túlságosan alacsony pozícióját. A légitársaság szóvivője szerint ellentmondásosak az információk erről, és egyelőre a Germanwings számára is ismeretlen az ok, amiért a személyzet vészsüllyedésbe kezdett.

A süllyedés alig egy perccel az utazómagasság elérése után kezdődött, és mintegy nyolc percig tartott, amíg a géppel megszakadt a radarkapcsolat. Az AvHerald repülésbiztonsági portál radaradatokra hivatkozva azt írja, hogy a gép a radarernyőkről való eltűnése előtt egy percig leállt a süllyedéssel, északkelet felé fordult és vízszintesen repült, de ekkor már erősen a hegygernincekhez közeli magasságban: a gép 26 fokon repült 068-as repülési szinten egy gerinc irányába, amelynek legmagasabb pontja 8900 láb, a francia irányítók szerint a gép utolsó pozíciója ötezer láb volt tengerszint felett.

A 320-ast a Lufthansa állította szolgálatba 1991-ben, azóta minden esedékes karbantartást rendben elvégeztek rajta, az utolsó nagyobbat 2013 nyarán.A Germanwings vezetőinek kölni sajtóértekezletén elhangzott: a gép életkora a Lufthansa szigorú karbantartási normái következtében nemigen lehetett összefüggésben a balesettel.

 

Helikopterekkel kutatják a szerencsétlenség helyszínét

A kapitánynak több mint hatezer repült órája volt. Az Airbus közlése szerint a gép 58300 órát és 46700 járatot teljesített, hajtóművei CFM 56-5A1-esek voltak. A típuscsaládból mintegy 6200 repül a világon, a 320-asoknak igen jók a biztonsági adatai, egymillió felszállásra jut 0,14 halálos áldozattal járó baleset.

A roncsok felderítése igen nehéz feladatot jelent, egyrészt mert magasan, 2000 méteren a hegyek között vannak, másrészt mert nagyon rossz terepen. Az időjárás sem kedvez a kutatásnak, ennek ellenére jónéhány helikopter elindult a becsapódás helyszíne felé.

Korábban írtuk:

Az Airbus huszonöt perc késéssel, 10 órakor szállt föl Barcelonából, eredetileg 11 óra 55 perckor kellett volna megérkeznie Düsseldorfba.

A flightradar24.com adatai szerint a D-AIPX lajstromjelű gép utolsó ismert helyzete helyi idő szerint 10.40-kor volt. Az Airbus folyamatosan süllyedt percenként 3–4000 lábbal, azaz 900–1200 méterrel, majd 6800 láb, körülbelül 2000 méter magasságban tűnt el a radarokról. A francia hatóságok legutóbbi jelentése cáfolja, hogy elhangzott volna a feldélzetről vészjelzés.

Düsseldorf, az érkező gépek egyik kijelzője... (fotó: Daily Mail)

Többségében németek utaztak a Franciaországban lezuhant repülőgépen – jelentette a spanyol közszolgálati televízió. A csatorna úgy tudja, a német utasokon kívül spanyol állampolgárok is utaztak a Barcelonából Düsseldorfba tartó gépen. A pontos utaslistát azonban egyelőre nem közölte a légitársaság. A katalán kormányzat bejelentette, egy segélyvonalat hozott létre, amelyen felvilágosítást és segítséget kérhetnek a gép utasainak hozzátartozói. VI. Fülöp spanyol király éppen kedden érkezett hivatalos látogatásra Franciaországba. Az uralkodó a tervezett programot megszakítva a katasztrófa helyszínére utazik – közölte a televízió.

Korábban írtuk:

(képernyőmentések: Flightradar24 Twitter-oldala)

Az A320 D-AIPX-et 1990 novemberében gyártották, az egyik legrégebbi repülő Airbus volt: 142 utas, két pilóta és négy fő személyzet utazott a géppel.

A repülőgép az Alpes-de-Haute-Provence régióban, a Trois-Évechés mevű középhegységben, Digne és Barcelonnette települések között zuhant le. A csendőrség két helikoptere már megtalálta a gépet. Bernard Cazeneuve francia belügyminiszter azonnal a helyszínre indult.

– Nincs túlélője a kedd délelőtt a francia Alpokban történt repülőkatasztrófának - jelentette be François Hollande francia köztársasági elnök.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.