Új EMU-k a barcelonai, repülőtéri vonalra
Az Alstom Coradia Streameket jelenleg tesztelik, és jövőre szállíthatnak utasokat.
Az Alstom Coradia Streameket jelenleg tesztelik, és jövőre szállíthatnak utasokat.
A Greenpeace friss jelentése alapján a legtöbb nemzetközi útvonalon jóval kevesebbe kerülnek a piacot domináló fapados légijáratok, míg a vasút sokkal drágább. Az árak terén jelentkező jelentős különbség akadályozza az európai klímacélok teljesítését.
Az Alstom Coradia Stream szerelvények 2026-tól pendliznek majd a városközpont és az El Prat nemzetközi repülőtér között.
A térséget október végén, november elején elérő katasztrofális áradások a vasútvonalakat is jelentősen megrongálták. Néhány vonal helyreállítása még eltart egy ideig.
Ennek érdekében a spanyol közlekedési minisztérium (MITMA) 36,2 millió euróból építtet át mellékvágányokat az ország hét állomásán, hogy azok alkalmassá váljanak hétszázötven méteres szerelvények fogadására.
November elejétől már három franciaországi csomópontra: Toulouse-ba, Bordeaux-ba és Lyonba is közlekednek tehervonatok.
A spanyol nemzeti vasúttársaság már Madrid és a dél-francia nagyváros között is kínál nagysebességű vonatokat.
A spanyol nemzeti vasúttársaság ezzel megkezdheti a franciaországi kereskedelmi személyszállítási tevékenységeket.
Az Ázsiát a Hutchison Ports barcelonai kikötőben található BEST termináljával összekapcsoló szolgáltatással még több ázsiai áru érkezhet Spanyolországba.
Összesen ötven új Alstom Metropolis váltja fel a barcelonai 1-es és 3-as metró kiérdemesült járműveit.
A Renfe AVE-szerelvényei azóta 140 millió utast szállítottak a viszonylaton.
A menetrend szerinti első vonatok november 25-ével indultak el Madrid, Zaragoza és Barcelona között. A hálózat decemberben és jövőre további viszonylatokkal bővül.
A Barcelona közelében fekvő multimodális létesítmény átfogó fejlesztése várhatóan 2024 végére készülhet el teljesen.
A Benelux-útvonalokon pedig növeli a szállítások gyakoriságát az osztrák logisztikai vállalat.
A svájci központú logisztikai cég a zéró emisszió érdekében duálüzemű Vectronokat használ Németországban, az IKEA-val együttműködve pedig elektromos kisáruszállítókat tesztelnek a kiszállítás utolsó kilométerein.