Hosszabb tehervonatokhoz hosszabb vágányok kellenek

iho/vasút   ·   2023.11.07. 13:00
tarragona_vasut

Ennek érdekében a spanyol közlekedési minisztérium (MITMA) 36,2 millió euróból építtet át mellékvágányokat az ország hét állomásán, hogy azok alkalmassá váljanak hétszázötven méteres szerelvények fogadására.

A jelenlegi árfolyam alapján forintba átszámolva körülbelül 13,5 milliárd forint értékű fejlesztés az ország északkeleti részén, a Zaragoza és Tarragona közötti szakaszon valósul meg, és a következő állomásokat érinti: Aragóniában, Huesca tartományban Selgua, Marcén-Poleñino és Almudévar, Zaragoza tartományban Fuentes de Ebro és La Puebla de Híjar (Teruel), a katalóniai Lleida tartományban pedig Juneda és Raimat infrastruktúráját.

A MITMA korábban már elkülönített 11,1 millió eurót (cirka 4,1 milliárd forintot) három másik állomás hasonló fejlesztésére, melynek keretében Zaragoza tartományban Chiprana és Nonaspe, Tarragonában pedig Flix épülhet át.

A minisztérium szerint a kezdeményezés elősegíti majd a normál nyomtávú vasúti árufuvarozást a Barcelona–Madrid tengelyen, mely kulcsfontosságú része a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) földközi-tengeri folyosójának. A fejlesztésekkel a barcelonai kikötők és Tarragona közötti vasúti áruszállítást igyekeznek meggyorsítani.

Hogy a vasút jelenlétét tovább növelje a barcelonai kikötőben, a MITMA nemrégiben pályázatot írt ki a létesítmény déli irányból történő vasúti elérésének megvalósítására. A projekt során új pályát fognak kiépíteni a Can Tunis terminál és a Barcelona elővárosának számító L’Hospitalet de Llobregatot a terminállal jelenleg összekötő pályaszakasz közé – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön egy tarragonai vasútállomás. Kép forrása: Shutterstock / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.