Liget, troli nélkül?

iho   ·   2016.11.25. 09:56

A Városliget zajszennyezése a Kós Károly sétányon és a többi, a ligetet körülvevő úton zajló nagy forgalom miatt meghaladja azt az értéket, amely egy zöldterülettől elvárható lenne – így kezdte beszámolóját Siló Szabolcs, a Vibrocomp Kft. szakgeográfusa. A legrosszabb a helyzet az Ajtósi Dürer soron, de a Hermina út és a Dózsa György út is jelentősen hozzájárul a hatérértékek fölötti szennyezéshez.

Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója hangsúlyozta, hogy a Városligetet nulla károsanyag-kibocsátású területté kell tenni. Az autómentesítés érdekében valódi P+R parkolókat kell létrehozni a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál található terület bővítésével, 1320 új férőhellyel, három új mélygarázsban (Közlekedési Múzeum, Hermina-garázs és Dózsa György út) összesen közel kétezer autó parkolására lesz lehetőség.

A Ligeten belül elektromos midibuszok futnak majd, a troli a Dvořák sétányon megmaradna a troli, ám felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódban. A kisföldalatti új megállóhelyet kapna a Hungária körútnál, a Vágány utcát a Dózsa György úti és a Hungária körúti csomópontok átépítésével együtt kiszélesítenék, a Dózsa György úton külön buszsáv létesül. Fontos lehet a Szegedi úti felüljáró megépítése a Rákosrendező pályaudvar fölött, és a 3-as villamos átvezetése is – írja a Magyar Idők.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.