M3-felújítás: belvárosi állapotjelentés

iho/vasút   ·   2021.06.25. 19:25
00_m3_nagyvarad_bal_vagany

Új mozgólépcsőszerkezetek, átépült helyiségek, modern elektromos és gépészeti berendezések jellemzik az M3 metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának állomásait. Az alagútban május végén a Nagyvárad tér bal oldali vágányterében is elkezdődött a sínpálya korszerűsítése. A rekonstrukciós munkálatok a tervezett ütemben haladnak.

Bár egyelőre a hét belvárosi állomáson szünetel a metróforgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – Nagyvárad tér és Lehel tér – is fontos korszerűsítési feladatokat végeznek. A Nagyvárad téren készül az akadálymentesítést biztosító lift aknája, és a sínpálya bontása is elkezdődött az egyik oldalon, ami az állomás területének korlátozásával jár, de még nincs hatással a közlekedésre. A Lehel téren az elkerített építési területek mögött komoly bontási munkálatok történnek.

A Nagyvárad tértől egészen a Nyugati pályaudvarig sétálva változatos képet mutat a pálya, néhol teljesen eltűntek a sínszálak, néhol egymás mellett látszólag indokolatlanul sok fekszik, – mivel az összes sínszál beszállítása megtörtént – és olyan szakaszt is találunk, ahol már a sínszélesség beállításán dolgoznak.

A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon a legmarkánsabb változást a lejtakna területén láthatjuk, az új mozgólépcsők beépítése zajlik, amiből három már a helyére került. A biztonsági előírásoknak megfelelően vízköddel oltó berendezésekkel egészülnek ki a szerkezetek.

A korábban utasokat kiszolgáló, összesen huszonhét mozgólépcsőből már huszonnégyet teljesen elbontottak és elszállítottak. Minden állomáson egyszerre folytatnak bontásokat és építéseket. Az állomási diszpécserhelyiségek lassan elnyerik végső formájukat és a belső kialakítás is hamarosan elindul. Az új különleges gépészeti berendezések beszállítása is a végéhez közeledik. A főszellőző alagutakban injektálásokat végeznek, és helyenként már a ventilátorok összeállítását is befejezték.

A Deák Ferenc téri állomáson a legjelentősebb a szerkezeti átépítés. Az M2 és M3 metróvonalat összekötő átjáróban a szögletes formát eredményező téglafalat bontják, hogy a felújítás után az eredeti csőszerkezet váljon érzékelhetővé, így tágítva a térérzetet. Az akadálymentes elérést biztosító lift összekötő folyosója pedig már összeért a peronnal.

A BKV galériáját itt tudják megnézni a felújításról.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.