Második esély

iho   ·   2017.08.15. 11:15
00kicsi

A Kijev környéki Bila Cerkva város trolibuszüzeme vásárolta meg a Budapesten már feleslegessé vált GVM-eket, hármat vonalon, a negyediket alkatrészbányának használják fel. Bila Cerkva valamivel több mint kétszázezres városában 1980-tól van trolibusz-közlekedés, az öt vonalon körülbelül húsz, különböző posztszovjet gyárakból származó troli közlekedik, természetesen ZIU-dominanciával. A 2017 elején vásárolt budapesti 228-as, 240-es, 259-es és 272-es pályaszámú kocsik sorrendben a 009–012 pályaszámokat kapták. Az átalakítással nem sokat törődtek a derék ukránok: magyar feliratok hirdetik az utazási feltételeket, és hogy a járművezetőnél 450 forintért kapható menetjegy. Ezzel szemben nagyjából harminc forint a helyi kalauznál vásárolva, és tizenkettő a csipkártyás menetjegy (igen, már ott is...). A hálózati térképet azért aktualizálták, de a magyar utas ismerősként tekinthet a Budapesten már megszokott járművekre.

A 010-es (ex-240-es) kocsi már reklámot is kapott. A képre kattintva galéria nyílik (Fodor Illés felvételei)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.