Megnézné az új Metrovagonmas-metrónkat?

Vörös Attila   ·   2016.12.20. 22:51
m4__IMG_9004

Kedd éjjel új fázisába ért a Moszkvában felújított metrószerelvények ügye: már nem az utolsó menetrend szerinti járat után, hanem az esti ritkább forgalomban is forog a két nálunk levő vonat egyik, tartampróbát folytató példánya. A keddi első ilyen menet 22:10-kor indult el Kőbánya-Kispestről, a szerelvény minden megállónál megállt, de utazni még nem szabad vele.

Az első próbamenet Népliget állomáson (Vörös Attila képei)

Ezt a közleményt épp kedd délután küldte az orosz metrógyár ügynöksége: Átfogó biztonsági tesztelést végzett a budapesti metró 81-717.2K / 714.2K jelzésű kocsijain az azokat felújító orosz Metrovagonmas vállalat. A teszt során többek között a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is ellenőrizték.

A biztonsági teszt egyik legfontosabb részét Budapesten végezték, próbafutáson lévő szerelvényen. Ennek során a modernizált kompresszort, a pneumatikus és fékrendszereket is vizsgálták. Ennek része az úgynevezett samponteszt, amelynek lényege, hogy a síneket csúszóssá teszik folyékony szappannal vagy samponnal, hogy szimulálják az olyan szélsőséges helyzeteket, amikor olajos, nedves vagy jeges a sín. A vonatnak természetesen ezen a csúszós felületen is biztonságosan meg kell tudnia állnia. A teszt során a felújított orosz szerelvény fékrendszere megfelelően működött és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.

Az egyik átépülő metrószerelvényünk Mityiscsiben

A felújított vonatok vezetőfülkéjében légkondicionáló, az utastérben pedig kényszerszellőztető biztosítja az optimális klímát. Modernizálták a pneumatikus rendszert és a fékrendszert, illetve korszerű kompresszor egységek kerültek a kocsikba. Teljes átalakításon esett át a meghajtórendszer is, amelynek köszönhetően a felújított vonatok energiafogyasztása harminc százalékkal alacsonyabb lesz. Az utasok biztonságos ki- és beszállását az előírásoknak megfelelő elektromos ajtónyitó rendszer biztosítja. Az utastérbe esztétikus, de vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült. A tervezők külön figyelmet fordítottak a kerekesszékkel közlekedők kényelmére is. A metrókocsiban utazók LCD-képernyőkön olvashatják az utazással kapcsolatos információkat. A felújított szerelvények élettartama harminc évvel meghosszabbodik.

Moszkvai gyárlátogatásunkról az Indóház magazin december-januári számában bővebben is olvashat!

2015 augusztusában egy többfordulós tendert követően a Metrowagonmas és a BKV Zrt. szerződést írt alá, amelynek keretében a Metrovagonmas 2016 és 2018 között kétszázhuszonkét metrókocsi, köztük száznyolcvanöt 81-717/714, tíz 81-717/714- 2M és huszonhét Ev3 típusú kocsi teljes magyar közlekedési hatóságok tesztelik. Előreláthatólag tavasszal találkozhat az első felújított szerelvénnyel a budapesti utazóközönség az M3 vonalán.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek