Megújul egy miskolci C3-as
Az eredetileg Bécsből használtan beszerzett, a Simmering-Graz-Pauker által Düwag-licenc alapján gyártott villamosok feleslegesség válnak Miskolcon, az újonnan érkező Škodák miatt. Az MVK azonban úgy döntött, egy szerelvényt félreraknak nosztalgia célokra, ám jelenlegi állapotukban ennek nem felelnének meg. Most az egyik – pályaszám szerint a 300-as –, Lohner C3-as típusú pótkocsi felújítását kezdték meg a villamosjavító műhelyben, házon belül.
Hogyan jelentek meg az SGP-k Miskolcon?A 2000-es évek elejére teljesen korszerűtlen, a pályát is nagymértékben rongáló FVV-villamosok cseréje halaszthatatlanná vált, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. ekkor határozott úgy, Bécsből vásárol használt SGP E1 típusú motorkocsikat, amelyeknek alacsony beszerzési ára és magas koruk ellenére jó minősége átmeneti megoldást jelenthetett arra az időszakra, ameddig új pályázati lehetőségek nem nyíltak meg.
Így vásároltak tizennyolc bécsi villamost és hat C3-as pótkocsit. Ezek a villamosok nem kapták meg az MVK Zrt. színeit, eredeti bécsi színükben járnak a városban. A pótkocsikat 2010. április 1-jét követően leállították, a hat SGP Lohner C3-ból ötöt vashulladékként értékesített a vállalat (sajnos a járművek életkora és állapota miatt eladni nem lehetett), a 300-as pályaszámú kocsit későbbi felújítás céljából megőrizték.
A szóban forgó pótkocsit 1960-ban gyártották Bécsben, majd több mint negyven év szolgálat után a Wiener Linien eladásra kínálta több társával együtt. A már említett üzlet keretében Miskolcon 2003. augusztus 16-án vették állományba, majd az utasigények szerint 2010. április 1-jén 201 ezer 380 miskolci kilométer után állították le.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!