Megújult egy nagyváradi Tatra-villamos

iho/vasút   ·   2017.05.20. 16:15
400px_nagyvaradi_villamos

A nagyváradi Tatrák kívül-belül modernizált prototípusát a Spiact Craiova-tag CESi Automation Craiova Nagyvárad közlekedési vállalata, az Oradea Transport Local S.A. (OTL) közreműködésével hozta létre. A műszaki egységek cseréjével a jármű energiafogyasztása az eddiginél kevesebb, mint felére csökkent. Az új vontatási rendszerhez a villamos kezelőpultját is korszerűsítették. Az új műszaki rendszer az egyenáramú motorok továbbfejlesztett betáplálása mellett képes visszatermelni az elektromos energiát, vagyis a vontatómotor ilyenkor generátorként viselkedik.

A craiovai Spiactnál újult meg az egyik nagyváradi Tatra-villamos. A műszaki korszerűsítésen kívül a jármű pótkocsija még kerékpártartót is kapott a végére (forrás: Railway Pro)

A jármű utasterét sem hagyta érintetlenül a tuning: beszerelték a légkondicionálást, lecserélték az üléseket, az egyik ajtóhoz pedig kihajtható rámpát építettek be, megkönnyítve ezzel a mozgáskorlátozottak be- és kiszállását. Kísérletképpen egy kerékpártartót is felszereltek a kocsi végére: a kellemetlenségek érdekében a bringásoknak szólni érdemes a vezetőnek, hogy kerékpárral vannak, és hogy mikor szeretnének leszállni. A felfrissített jármű tesztjei véget értek és már az utasok szolgálatára áll – jelenti a Railway Pro.

Az OTL a járműflotta megújítását tervezi, amelyet vagy negyven villamos korszerűsítésével, vagy új járművek vásárlásával hajtana végre. Míg egy villamos műszaki felújítása körülbelül harmincötezer euróba (körülbelül tizenegymillió forintba) kerül, a kocsiszekrény átépítésével is járó teljeskörű korszerűsítés viszont már négyszázezer eurót (százhuszonötmillió forintot) kóstál.

A közlekedési társaság hetvenhárom villamost üzemeltet, a flotta tíz Siemens ULF-villamosból és hatvanhárom Tatrából áll. A csehszlovák gyártású kocsik közül ötvenhárom T4D+B4D páros, tíz pedig KT4D.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.