Mérföldkő: már egymilliónál is többen vettek digitális jegyet a Budapest Pay&GO-n

iho/közút   ·   2024.05.27. 15:00
bkk_paygo

Rendkívül népszerű a BKK egyedülálló digitális fizetési szolgáltatása. Az M1-es metró vonalán és a 100E Repülőtéri Expressz járatain már minden harmadik jegyvásárlás a rendszeren keresztül történik.

Egyre jobban felértékelődnek a digitális fizetési megoldások a hazai közösségi közlekedésben. Jó példa erre a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO szolgáltatása, mely idén május végére mérföldkőhöz érkezett: több mint egymillió jegyvásárlás történt a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatásával. A rendszer lényege, hogy egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni, mindehhez pedig csak egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani.

A tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd októberben az M1-es metró vonalán is tesztjelleggel bevezetett digitális szolgáltatás jóval több, mint egy bankkártyás vásárlás, hiszen a tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik, de azt nem követi a papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője elmondta: „Az emberek a gyors, kényelmes és biztonságos fizetési módokat keresik. A Budapest Pay&GO jó példa erre, és pozitív elismerés az utasok részéről, hogy kevesebb mint egy év alatt egymillió jegyvásárlást valósult meg általa. Büszkék vagyunk arra, hogy a BKK-val együtt dolgozhatunk ezen az innovatív megoldáson, és a sikert látva reméljük, hogy Budapesten és országszerte még sok más közösségi közlekedési útvonalon is bevezetik ezt a technológiát.”

A K&H évek óta figyeli és elemzi az innovációs trendeket és az emberek ahhoz való hozzáállását. Tapasztalataik szerint a hazai cégek innovációs törekvéseit leginkább az jellemzi, hogy hatékonyságukat javítva megteremtsék azon feltételeket, amelyekkel képesek gyorsabban reagálni, illetve meglévő ügyfélkörüket jobban kiszolgálni, termékeik vagy szolgáltatásaik minőségének javításával.

A BKK tapasztalatai alapján egyre többen próbálják ki a rendszert, jelenleg a budapesti repülőtéri járatokon utazók 34 százaléka, az M1-es metróval közlekedők közül pedig minden harmadik jegyvásárlás történik a Pay&GO-n keresztül. Azok közül, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközt használ.

A Budapesti Közlekedési Központ örömmel látja, hogy ez a nemzetközi szinten is bevált és jól működő, papírmentes digitális megoldás itthon is egyre népszerűbb. A társaság eltökélt célja, hogy a jövőben is további lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amellyel még egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. A BKK a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról

Ha nem tudja biztosan, hogyan is kell használni a Budapest Pay&GO-t, akkor kattintson ide és tekintse meg ezt a videót!

(Nyitóképünk forrása: BKK)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek