Modernizált korridor felújításába kezdenek Csehországban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.04.04. 18:00
Eso_01

A cseh Vasúti Infrastruktúra-kezelőség (Správa Železnic) győztest hirdetett az I. vasúti korridor Velim és Poříčany közötti szakaszának felújítására kiírt versenypályázaton. A tizenöt kilométer hosszú, Prágához közeli vasúti pályaszakaszt a Swietelsky Rail és a Subterra cégek által alkotott konzorcium végzi. A munkákat hamarosan elkezdik, a befejezés 2022 végére várható. Az egyszer már modernizált vasúti pálya felújítása 3,83 milliárd koronába (50 milliárd forint) kerül.

(fotó: Václav Rubeš)

A projektet úgynevezett Blending Call finanszírozási formában valósul emg, ami annyit jelent, hogy több forrásból fizetik ki: Európai Befektetési Bank hitele, CEF támogatási forrás, állami költségvetés. A tizenöt kilométeres vasúti pálya felépítményét teljeskörű felújítják, az alépítményt csak bizonyos szakaszokon nyúlnak hozzá. Átépülnek a szakaszon fekvő állomások és megállóhelyek peronjai, két megállóban meg is hosszabbítják azt, hogy dupla szerelvények is gond nélkül elférjenek. Néhány rosszabb állapotú hidat is felújítanak, új zajvédőfalakat telepítenek, és korszerűsítik a vonali biztosítóberendezést is. Pečky állomás viszont külön projekt keretén belül készül el.

A versenypályázat elbírálási követelményei között nemcsak az ár volt a fő kritérium, hanem a mű elkészítésének gyorsasága is jelentős szerepet játszott. A felújítást így két műszakban, napi 14 órában végzik el.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!