Motorvonatok otthona

Arnold Balázs   ·   2012.01.26. 14:00
kiskep_stadler

Január elején, egy hétfőre virradó éjjel ismeretlen tettesek – vagy ahogy többször is írtuk, valószínűleg inkább egyetlen tettes – több ablakát is összetörte a huszonhatos Flirtnek, míg a motorvonat éjjeli pihenőjét töltötte Budapesten, a Déli pályaudvar tárolóján. A jármű ugyan nem tudott visszaütni, mégis erősebbnek bizonyult. Csupán az egyik ajtó üvegén sikerült lukat ütnie az elkövetőnek. Ám másik nyolc ablak is megrepedt, és megrongálták a vezetőállás két oldalablakát is. A vonat így nem szállíthatott utasokat.

A motorvonat alulmaradt az egyoldalú küzdelemben

Az illetékesek gyorsan be is utalták Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartóbázisára, ahol a magyar vasút legkorszerűbb villamos motorvonatait, a Flirtöket és a Talenteket tartják karban. Ott szakértő kezek vették gondjaikba a megtámadott Delfint, és hamar el is végezték a sérült ablakok cseréjét. És ha már ott volt a vonat, kapott is egy alapos átvizsgálást, hiszen a pusztaszabolcsi bázison két vágányon, három-, illetve ötóránként váltják egymást a karbantartásra érkező vonatok.

Hogy hogyan, és mit is csinálnak a szakemberek a Stadler pusztaszabolcsi bázisán, azt, kedves olvasó, megtudhatja az Indóház magazin következő, februári lapszámából.

Egy mosó-, két karbantartó- és egy esztergavágánya van a csarnoknak. A kép jobb szélén a 026-os lábadozik<br>(fotó: a szerző)

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.