Nem épít több mozdonyt a Vossloh

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.08.27. 12:00
400px_vossloh_mozdonyok

A Balti-tengernél kopogtatnak a kínaiak Európába. A Vossloh AG az észak-németországi Kielben lévő mozdonygyártó divízióját ugyanis a CRRC Zhuzhou Locomotive, a kínai vasútipari nagyvállalat, a CRRC Csoport tagja vásárolja meg. A kínai vasútipari vállalatnak ez az első Európában végrehajtott közvetlen tőkebefektetése. Bár a vételárat egyik fél sem hozta nyilvánosságra, de becslések szerint a nívós vasútipari vállalatért három-négymillió eurót kellett, hogy fizessen a vevő. A vételi szerződés azonban még nincs aláírva, az üzlet létrejöttéhez ugyanis még a hatóságok jóváhagyása szükséges, különös tekintettel az összefonódások ellenőrzésére, és a különböző a külkereskedelmi engedélyekre.

A kínai CRRC Zhuzhou Locomotive kezébe kerül a Vossloh mozdonygyártási üzletága (fotó: Vossloh)

A Vossloh AG illetékese az ügylettel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a mozdonygyártó üzletág eladásával a cég jobban tud majd a fő tevékenységeire, úgymint a vasúti infrastruktúra üzletágra (pályaépítő- és karbantartó gépek), továbbá a biztosítóberendezések fejlesztésére és gyártására koncentrálni.

A kis- és közepes dízel- és hibridmozdonyokat előállító üzletágát a Vossloh AG korábbi, a cég szerkezeti átalakításával összefüggő célkitűzéseivel összhangban egy éve kívánja eladni, azóta, hogy 2018-ban elkészült az új kieli gyártóüzem. A kieli járműgyártó valamikor Európa vezető vasútipari cége volt, időközben azonban fokozatosan háttérbe szorította a Stadler és a cseh CZ Loko. Mint ismeretes, a Stadler 2015-ben vásárolta fel a Vossloh valenciai egységét, a korábbi Macosát, az elektromos és fékrendszerek üzetágat pedig a Knorr-Bremse vette meg.

A kieli bázis eladásával a Vossloh közlekedési divíziója végleg megszünt.

Az adásvételt komentáló német Die Welt szerint a CRRC – a világ legnagyobb vasútijárműgyártójáról van szó – a Siemens rettegett riválisa, és a német vállalat éppen a kínai cég terjeszkedése miatt kezdeményezte vasúti üzletágának egyesítését egy másik versenytárssal, a francia Alstommal. A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy a repülőgépeket gyártó Airbus mintájára létrejöjjön egy nagy páneurópai vasúti társulás, amely képes versenyezni Kínával a globális piacon. Csakhogy az EU piacának versenyhatóságaként működő Európai Bizottság az év elején megvétózta a tervezett fúziót.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.