Nagyon Bobó!

Vörös Attila   ·   2013.05.20. 15:00
IMG_1780__130514_Decs__449013_M44_Bobo_Karpat__400

Amint arról már hírt adtunk, nemrég elkezdték a Bátaszék-Decs vonalszakasz rendbe hozását. Már csak ez maradt a 46-os vonalból, az összes többi rész az utóbbi években átesett az alapos felújításon. A tíz kilométeres pályarész felszedéséhez két Platov daru is érkezett, az egyik Bátaszéken, a másik Decsen állomásozik. A bátaszéki szerelvény kezdte a munkát, a 20-as Nohab segítségével május elején Bátaszék állomás és az 56-s út átjárója közt hordták el a régi pályát. A szerelvény azóta pihen, információink szerint legközelebb már az új pályaelemek bedaruzásánál fog mozogni. A másik vonat öt napja kezdte a munkát Decsen, ezt a Bobo Kft. 449 013-as Bobója mozgatja, de a Kárpát Vasút vezére vezeti.

Bobós Bobó tolja a Platov daru szerelvényét Decsről Bátaszék irányába. Néhány nap múlva már itt sem lesz meg a pálya<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(képek: Vörös Attila)

A decsi daru minden második nap csinálja ugyanazt: egy napig tart, amíg egy szerelvénnyi pályát (majdnem egy kilométert) fölszednek, másnap pedig Őcsény megállóhelynél lerakodják. A régi pályarészek lepakolásához két közúti daru is szükséges. Ebben az iramban még jópár napig eltart a régi pálya eltávolítása, az érdemi munka majd csak azután jön...

A daru a szerelvény végén, ezzel szedik fel a 24 méteres pályaelemeket, majd görgetik hátra a szerelvényen. Egy ilyen vonatra 960 méter vasúti pálya fér fel, számos darabban

Kapcsolódó hírek