Négy motorvonatot vesz a GYSEV

iho/vasút   ·   2011.11.28. 17:30

Megjelent az az európai uniós ajánlati felhívás, amelynek keretében a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. szeretne négy villamos motorvonatot vásárolni tárgyalásos közbeszerzéssel.

A kiírás egyáramnemű (a Magyarországon, illetve a GYSEV vonalain használatos ipari frekvenciás) szerelvényekre és 20 éves alkatrész-utánpótlásra szól. Különösebb feltételt nem támasztanak a pályázóknak, ám fontos a referencia.

A szerződés aláírásától számítva legkésőbb két évvel kell leszállítani az utolsó motorvonatot. Érdekes módon ebben a szakaszban nincs még meghatározva, hogy mekkora járműveket igényel a GYSEV, bár a pontozásban némileg (2,7 százaléknyit) számít ez: a pontozáskor az összesen 185 súlyszámból 5 az ülőhelyszámra esik.

A legnagyobb (48,6 százalékos) súlya (90/185 súlyszám) az árnak lesz, az előre becsült ár áfa nélkül hatmilliárd forint. Fontos értékelési szempont még az energiafogyasztás (21,6 százalékos): 20 a súlyszáma az energiafelhasználásnak és külön ugyanennyi a visszatáplálásnak fékezéskor. Nem követelmény az alacsony padló, csak pluszpontok járnak erre, súlyszáma: 10.

A magyar–osztrák vasúttársaság a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonalon kívánja a vonatokkal megoldani a személyszállítást. Mint ismert, ezeket a szakaszokat a MÁV-tól vették át, Sopron és Szombathely között 2001-ben, a másik felét pedig 2006-ban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.