Itt a legújabb vasúti jelentés az uniós országokról
A 2018 és 2022 közötti időszakban a személyszállítás a pandémia miatt visszaesett, majd helyreállt. Az árufuvarozás azonban stabil lejtőn halad, így beavatkozást igényelne.
A 2018 és 2022 közötti időszakban a személyszállítás a pandémia miatt visszaesett, majd helyreállt. Az árufuvarozás azonban stabil lejtőn halad, így beavatkozást igényelne.
A Greenpeace friss jelentése alapján a legtöbb nemzetközi útvonalon jóval kevesebbe kerülnek a piacot domináló fapados légijáratok, míg a vasút sokkal drágább. Az árak terén jelentkező jelentős különbség akadályozza az európai klímacélok teljesítését.
Az autóipar komoly átalakulás előtt áll, amelyet az elektromobilitás térnyerése, az Európai Unió szigorú szabályozása és a munkaerőhiány is alakít.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 300 millió dollárt nyújt a nemzeti vasút Ukrzaliznyicjának.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
A moldáv kormány két megállapodást is aláírt a napokban az Európai Beruházási Bankkal (EIB) a kisinyovi Moldovai Partnerségi Platform konferencián. A cél az ország gazdasági és környezetvédelmi ellenállóképességének fejlesztése.
Az uniós döntés következményeként 2025-től a saját anyagi forrásaiból kell üzemelnie a német állami vasúttársaság árufuvarozó leányvállalatának.
Az idei nyár első hónapjában eladott személyautók száma 4,3 százalékkal, 1 millió 90 ezerre nőtt éves összevetésben a májusi három százalékos csökkenést követően. Idén eddig márciusban és májusban jegyeztek fel csökkenést.
Az Európai Unió Minisztertanácsa a TEN-T-felülvizsgálat részeként szavazta meg a litván városig vezető pálya létrehozását.
A döntés értelmében a német kormány összesen 1,7 milliárd eurót különíthet el 2029-ig. A lépés célja a magas költségű egyeskocsi-forgalmat bonyolító vasúti árufuvarozók támogatása.
A forrást az EU Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszközén (RRF) keresztül vehetik igénybe.
Az elektromos autók részaránya stagnált.
A román határ közelében, Hlibokánál megvalósuló létesítmény célja, hogy javítsa a vasúti és közúti szállítás logisztikai összeköttetéseit Ukrajna és az EU viszonylatában.
Ha az Európai Parlament március 11-én megszavazza a közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló EU-irányelv (96/53) módosítására irányuló javaslatot, alááshatja az EU zöld megállapodásának (Green Deal) közlekedésre vonatkozó céljait.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.