Negyven kocsi a BI-KA-ban

Vörös Attila   ·   2016.05.25. 16:15
80bika__P5192966

Rég nem látott hosszúságú tehervonat fordult meg a BI-KA Kft. szolnoki telephelyén a napokban. Az MMV magán-vasúttársaság hozott ide egy dupla szerelvényt tárolásra, ez negyven zsírúj tartálykocsit jelent – és 600 méteres vonathosszt. A BI-KA kiszolgálása nagyon izgalmas, egy kisforgalmú iparvágányról van szó, ritkán jár arra vonat. A régió piacvezető logisztikai vállalatának helyi vasúti forgalma jelenleg nem annyira erős, a telephelyre inkább tárolásra érkeznek kocsik.

A 260-as Szergej összeállítja a CER tartályvonatát a BI-KA Logisztikai Kft. telephelyén. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Az iparvágány a szolnoki járműjavító bejáratánál ágazik ki a Tószeg-Lakitelekre vezető 145-ös vonallal párhuzamos vontatóvágányból, majd a járműjavító északi kerítésénél kanyarogva éri el a Tószegi utat. Ez ma Szolnok-teher szolgálati hely, manapság egyetlen bódé az útátjáróban, a klasszikus csapórudas sorompó helyett viszont a vonatszemélyzet állítja meg az autókat tárcsával... Az útátjáró után már a régi szolnoki vasútállomás (Ószolnok, Indóház) területe helyezkedik el. Ószolnok ma már a másfél éve átköltözött repülőmúzeumnak ad helyet (erről részletesen írtunk ebben a cikkünkben). Az iparvágány a Reptár kapuja előtt ágazik ki, majd nagyjából egy kilométeren dél felé kanyarog egy hangulatos kis utcában a házak között. Végül megérkezik a néhai papírgyár területére, ma a BI-KA telepére.

A hatalmas vonat csak az Ipartelepi rendezőben fért be egy képbe. A géppel együtt jó 650 méter hosszú volt a szerelvény

A vonat annyira hosszú volt, hogy érkezése után három részre kellett szétszedni, hogy kényelmesen elférjen. A vonatot az MMV-től a CER vette át. A néhány nappal később érkező 260-as Szergejnek előbb össze kellett raknia a kocsikat, és csak utána térhetett be Szolnokra a szerelvénnyel. Az útvonala nem kicsit bonyolult: először az iparvágányon bedöcög a járműjavító bejáratához. Itt becsatlakozik a Szolnok-személy és az Ipartelepi rendező közti vontatóvágányba, majd betér az Ipartelepi rendezőbe. Megjegyzés: a személypályaudvar ide csak párszáz méter, az Ipartelepi rendező meg másfél kilométer. A rendezőben a Szergej körüljárja a vonatát, majd a 145-ös vonalon (az előbbi vontatóvágánnyal párhuzamosan) betér Szolnok-személybe. Ez egyébként elképesztően ritka, a tehervonatok az Ipartelepi rendezőből Szolnok-rendezőbe szoktak menni a kiterjedt deltarendszeren át. Az egész művelet az iparvágányról a pályaudvarig – fékpróbákkal, mindennel együtt – másfél-két óra.

Mindez térképen (maps.google.com)

A BI-KA Logisztika egy 1991 decemberében alakult egykori kis családi vállalkozás, napjainkra a régió egyik piacvezető szállítmányozó és logisztikai szolgáltató társaságává fejlődött. A BI-KA a több mint 130 munkatárs foglalkoztatásával jelentős gazdasági szerepet tölt be Szolnok város életében. A cég többek között az alábbi szolgáltatásokat nyújtja: belföldi és nemzetközi fuvarozás és szállítmányozás, vasúti szállítmányozás, túlméretes, légi, konténeres, tengeri és veszélyes áruk szállítása, raktárlogisztikai szolgáltatások, teljes körű vámügyintézés, szállítmánybiztosítás, személyes logisztikai szaktanácsadás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek