Nem annyira bonyolult az emelő

iho/vasút   ·   2013.01.23. 13:18

A hatóság megállapította, hogy az illetőt fogyatékossága miatt hátrányos megkülönböztetés érte a MÁV részéről. A mozgássérült utas Kecskemétről akart Szegedre utazni, és vissza, ám utazását napokkal előre, egy nem ingyenesen hívható telefonszámon előre be kellett volna jelentenie. Az ilyen hívások akár húsz percig is eltarthatnak, melynek költségét az utasnak kell állnia.

Az utazást azért kell előre bejelenteni, hogy a föl- és leszállásnál jelen legyen olyan személy, akinek vizsgája van az emelőszerkezet működtetésére – írja az Index. Emelő Szegeden és Kecskeméten is van, Kecskemétre azonban Ceglédről kellett embert küldeni a kezeléséhez. Mivel az utas orvosi kezelésre utazott Szegedre, annak odaútját meg tudja előre tervezni, de a hazaút ideje bizonytalan.

Az EBH határozata szerint: „Az állomási emelőberendezések működtetése nem minősíthető olyan bonyolult, nagy tudást igénylő tevékenységnek, ami lehetetlenné tenné, hogy minden ezekkel felszerelt állomáson legyen műszakonként egy, a szükséges vizsgával rendelkező munkavállaló.” A hatóság kötelezte a MÁV-ot, hogy a jogsértő állapotnak 30 napon belül vessen véget.

A Start honlapján azóta már egy ingyenesen hívható számon lehet bejelenteni az utazást a vonatra szállás előtti munkanapon, délután két óráig.

Kapcsolódó hírek