Ötszáz perces késés is előfordul a vasúton
Az országban olyan erős a szél, hogy egyes szakaszokon a felső vezetékek kilengése miatt nem engedélyezett a villamos vontatás – írja a MÁV Kommunikációs Igazgatósága. A Nyíregyháza-Záhony vonalon több helyen is leszakadt a felső vezeték, így ott jelentős késésekre kell számítania az utasoknak. A MÁV vonatpótló buszokat bérel a vasúti kocsikban ragadt utasok elszállítására, de a közúti közlekedés sem egyszerű Nyíregyháza és Nyírbogdány körzetében az ónos eső miatt.
Cikkünk írásának idején a vonatinfó szerint a Szerencsről Nyíregyházára tartó vonat késik a legtöbbet az országban, 540 percet, de az Alföldön tucatnyi szerelvény vesztegel 5-6 órás késéssel.
Felsőzsolca és Hernádnémeti-Bőcs közt egy vágányon, dízelmozdonyos előfogatolással közlekednek a vonatok.
Több helyen távközlési oszlopok és fák dőltek a sínekre, azok miatt nem tudnak haladni a vonatok. Ez a helyzet Hajdúnánás és Hajdúdorog, valamint Szerencs és Nyíregyháza között is.
Nyékládháza és Tiszaújváros, valamint Karcag és Püspökladány állomások közt letört egy-egy mozdony áramszedője. Előbbi esetben a pálya kizárva, utóbbinál dízelmozdonyos előfogatolással indult meg a forgalom. Hajdúszoboszló és Kaba közt szintén csak egy vágány járható.
Mezőtúr és Tiszatenyő közt az egyik vágányon felsővezeték-szakadás miatt nem közlekednek a vonatok, a másik vágány forgalmát pedig felsővezetéki zárlat lassítja.
Nem sokkal jobb a helyzet az ország nyugati felén sem, ahol hófúvás nehezíti a vonatok előrejutását, 15-100 perces késések tapasztalhatóak. Gyékényes és Őrtilos közt fa dőlt a felső vezetékekre. Amíg el nem távolítják a fát, a vasúti közlekedés itt szünetel.
A vasúttársaság közlése szerint több százan dolgoznak a hibák elhárításán és a behavazott váltók tisztításán. Utóbbi a hófúvás, valamint a menetszél miatt sokáig tart. A MÁV célja, hogy a szerelvények, ha késéssel is, de biztonságosan érjenek célállomásukra.