Pillanatképek Debrecenből

Joó Ferenc   ·   2012.01.05. 19:30
kiskep_fjoo

Eredetileg november végére tervezték a Zsuzsivasút felújításának befejezését, de győzött a józan ész: jelenleg az áprilisi szezonkezdetre ígérik a forgalom ismételt felvételét a megújuló kisvasúton.

Az 1882-ben eredetileg 950 milliméteres nyomtávval épült Zsuzsivasút sínpárja igazán megbújik akár a természetben, akár a városi szakaszon a házak előtti füves nyomvonalon. Nehéz elképzelni, milyen sok zúzott kő is kell még egy ilyen keskeny nyomközű vasútnak a megépítéséhez, vagy akár részleges felújításához is! Márpedig, aki nem hiszi, az járjon utána! Így tett tudósítónk is, aki az ünnepek közötti nyugodt napokat használta ki a Zsuzsi Erdei Vasút városi szakaszának bejárására.

A Faraktár utcai végállomás, ahogyan nem igazán ismerjük: odalettek a terebélyes fák, elfoglalták helyüket a telített talpfák<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: a szerző)

Néhány rövidebb szakaszt leszámítva már mindenhol az új, zúzott köves ágyazaton nyugszanak – a korábbi híradások szerint – a Kiskőrös–Kalocsa vonal felújítása során kinyert „vaskos” sínszálak. Legalábbis a korábban használt felépítményhez képest könnyen érzékelhető a különbség!

A vágányszabályozás még hátra van, így síncsere ide vagy oda, igazán romantikus képeket lehet még készíteni.

Nagyvasúti viszonylatban is megirigyelhető felvonulási terület: temérdek mennyiségű zúzott követ használtak fel már eddig is a felújítás során

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.