Poznani parádé: díjak a Wizznek és a Budapest Airportnak

iho   ·   2019.03.24. 13:45
cim3
A Wizz Air két kategóriában is elnyerte a régió egyik legrangosabb légiközlekedési elismerését, a CEESAR-díjat. A közép- és kelet-európai utasok szavazatai alapján a „Legjobb Diszkont Légitársaság”, valamint a „Legjobb Utaskísérők” díjat is átvehette a Poznanban rendezett gálán. A két díj komoly elismerés a vállalat színvonalas szolgáltatásaiért, az elmúlt időszak kiváló üzleti teljesítményért, valamint a légitársaság hálózatának folyamatos bővüléséért, olvasható a légitársaság közleményében.

A CEESAR iparági szakértőkből és a sajtó képviselőiből álló zsűrije a légitársaság alapító–vezérigazgatójának,  Váradi Józsefnek ítélte „Az Év Menedzsere Közép- és Kelet-Európában” díjat.

Magyarország hazai légitársaságaként a Wizz Air két magyar bázisról, Budapestről és Debrecenből üzemeltet járatokat, amelyek tizenhat repülőgéppel harmincegy ország nyolcvanegy városába szállítják az utasokat alacsony viteldíjak és kiváló minőségű fedélzeti kiszolgálás mellett. A Wizz Air Magyarországról induló és ide érkező járatain 2018-ban több mint ötmillióan utaztak, ez meghaladja bármely más légitársaság egy év alatt valaha elért magyarországi forgalmát, és közel húsz százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A legfrissebb adatok szerint a légitársaság közvetve több mint 4500 munkahely megteremtéshez járul hozzá Magyarországon. A Wizz Air jelentős hazai szerepvállalásának bizonyítékaként márciusban Budapesten állította szolgálatba első Airbus A321neo repülőgépét, amely a legmodernebb technológiát képviseli a légiközlekedésben: új fejlesztésű hajtóművének köszönhetően zajterhelése ötven százalékkal, üzemanyag-fogyasztása húsz százalékkal kisebb a korábbi modellekéhez képest.

Stephen Jones, a Wizz Air vezérigazgató-helyettese és ügyvezető alelnöke elmondta: „2018-ban eddigi történetünk legjobb évét zártuk Magyarországon, több mint ötmillió utast szállítottunk útvonalainkon, és kilenc új járatot indítottunk. 2019-ben még tovább lépünk, immár hatmillió ülőhelyet kínálunk a magyar utazóknak, és tovább bővítjük az elérhető úti célok számát Európában és azon túl is.”

Paweł Cybulak, a CEESAR-díj vezérigazgatója és a pasazer.com főszerkesztője elmondta: „Immár a tizenötödik alkalommal díjaztuk a legjobb légitársaságokat, idén először nem csupán Lengyelországon belül, hanem egész Közép- és Kelet-Európában. Különleges elismerésről van szó, mivel maguk az utasok döntik el, hogy kik nyerhetik el a CEESAR-díjakat. A felmérésben dolgozó partnereink segítségével közvetlenül értük el a régió utasait, így az iparágban egyedülálló módon kizárólag olyan emberek véleményére alapoztuk a végső döntést, akik igazolni tudták, hogy igénybe vették a térségben működő légitársaságok szolgáltatásait. Ez a körültekintő eljárás alapozza meg díjaink hitelességét és presztízsét. Felmérésünk 2004 óta a légiközlekedés legfontosabb közvélemény-kutatásai közé tartozik, és azzal, hogy egész Közép- és Kelet-Európára kiterjesztettük, idén CEESAR-díjnak neveztük el. Az elismerés jelentőségét mutatja, hogy több mint 40 ezer utas véleményét vettük figyelembe, a poznani gálán pedig az iparág legbefolyásosabb szereplői vettek részt.”

A Budapest Airport 2018-as teljesítménye alapján két rangos kitüntetést is átvehetett a CEESAR-díj átadóján. A LOT lengyel légitársaság az év útvonaláért járó díjat vihette haza, amelyben Magyarországnak és a budapesti légikikötőnek is ugyancsak nagy szerepe volt: ezt az utasok a tavaly elindított Budapest–New York járatért ítéltek oda.

A kelet-közép-európai repülőtereknek és légitársaságoknak odaítélt CEESAR-díjat a Budapest Airport hatvan hónapnyi folyamatos utasszám-növekedést követően kapta meg. Magyarország a fővárosi repülőtér révén ezúttal olyan államokat előzött meg a sorban, mint Bulgária, Horvátország, Csehország, Montenegró, Lengyelország, Románia és Szlovénia. Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője elmondta: „Az elmúlt öt év a növekedés és a fejlesztések időszaka volt a Budapest Airport életében. Az ilyen nagyléptékű fejlődés természetesen kihívásokkal jár, amelyek közül utasaink elégedettsége az egyik legfontosabb – épp ezért, az ő visszajelzésük alapján odaítélt díj az egyik legértékesebb elismerés. Továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az előttünk álló fejlesztések időszakában is a lehető legmagasabb színvonalú utasélményt biztosítsuk.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek