Privatizálja tehervagonjait a ZSSK Cargo

iho   ·   2015.03.14. 08:45
400px_zssk_cargo

A nemrég alapított Cargo Wagon többségi tulajdonosa a ZSSK Cargo a maga 34 százalékával, a teherkocsik bérbeadásával foglalkozó VTG, valamint egy befektetőkből álló csoport pedig 33–33 százalékban résztulajdonosok. A felek a napokban írták alá az eladási és visszalízingelési megállapodást, amelyben megállapodtak arról, hétmillió eurónyi tőkét fektetnek be a részvénytársaságba. A jelenlegi gördülőállomány korszerűsítéséhez, valamint további járművek beszerzéséhez szükséges körülbelül 180 millió eurót egy nemzetközi bankszindikátustól vehetik igénybe. A ZSSK Cargo az ügylettel 216,6 millió euróhoz jut.

A ZSSK Cargo hosszútávú szerződésekkel 8218 tehervagont bérel vissza a Cargo Wagontól, ha az illetékes versenyhatóságok jóváhagyták az ügyletet. Szlovákia közlekedési minisztériuma 2013–2014 során azért írt ki nemzetközi tendereket a ZSSK Cargo vagonjainak áruba bocsátására, hogy csökkentse a társaság tartozásait, valamint pénzhez jusson különböző beruházásokhoz.

A ZSSK Cargo eladta több mint tizenkétezer teherkocsiját a részben általa is létrehozott Cargo Wagonnak, amelytől majd visszabérli azok nagy részét<br>(fotó: Railway Gazette)

Júniusban a gördülőállomány-specialista svájci AAE-t nevezték meg a kiválasztott ajánlattevőnek. Az AAE és a ZSSK Cargo nem ismeretlen partnerei egymásnak, mivel az AAE 2001-ben és 2006-ban összesen ezer vagont vett a szlovák infrastruktúra-kezelő ŽSR-től, valamint a ZSSK Cargótól. A járműveket felújítás után visszalízingelte a ZSSK Cargo. Az AAE 2015. január hatodikán összeolvadt a VTG-vel egy tavaly szeptemberben aláírt megegyezés értelmében.

A VTG szerint a ZSSK Cargo kocsijainak privatizálása az első olyan eladási és visszalízingelési tranzakció Európában, amelyet államvasúti járműflottával hajtanak végre. A megállapodás alapjául szolgálhat a gördülőállomány-bérbeadással foglalkozó cégek, valamint a vasúttársaságok közötti befektetési és kockázati partnerség alapvető újradefiniálásának.

A VTG-től Európa-szerte összesen több mint nyolcvanezer teherkocsit bérelnek. A járművek között tartálykocsik, intermodális vagonok, eltolható oldalfalú, valamint hagyományos teherkocsik is megtalálhatók – írja a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek