Rajzó Gigantok, nyüzsgő V-Híd Szergejek, és egy sosemvolt gőzmozdony

iho/vasút   ·   2023.04.01. 09:05
00_ih2304-05

Megjelent az Indóház 2023. április-májusi lapszáma.

A friss lapban Paha Bálint vasútfotós mutatkozik be, azt mondja,

„az egész vasút iránti vonzódásom talán valamikor három-négy éves koromban kezdődhetett, amikor megkaptam az első vasútmodellemet és terepasztalomat. Az azt követő években már elég gyakori vendég voltam a vasútállomásokon, a szülőkkel és nagyszülőkkel sokat jártunk ki.”

A kép azért is különleges, mert a vonatok nagy része már a Lötschberg-bázisalagúton keresztül közlekedik, viszont nagy forgalom esetén egy-egy tehervonat a régi, nagy emelkedésű hegyipályát használja. A képen három BLS Re 465 halad át vonatával, a Frutigen közelében található Kander viadukton

Folytatódik a GYSEV évfordulós sorozata, Tóth Sándor Frigyes azt írja „az 1873. február 6-án megadott, illetve május 4-én véglegesített építési engedély birtokában Radnich Imre, a GYSEV igazgatófőmérnökének vezetése mellett megkezdődnek a 15,4 földrajzi mérföld hosszú Győr–Sopron–országhatár vonal építési munkálatai. Ugyancsak márciusban kimentek az első járműrendelések is.”

Április 7-én 1963-ban Magyarországra érkezett a V43.1001 pályaszámú villamos mozdony, amelyet az 50 Hz-es Munkaközösség a vele kötött szerződés értelmében szállított. A Szilik hatvan éve a magyar vaspályák, nem túlzás, ikonikus gépei.

1963 májusa. Egy hónappal megérkezte után a V43.1001-es gép rendszeresen megfordult Hatvanban. A 80a vonalat még 1956-ban villamosították, és a folytatás 80-ason 1963-ra már Miskolcig volt kihúzva a drót

Összefoglalja a lap az áprilisi menetrend-módosításokat is.

A kisvasúti rovatban a Lepsény–Dég GV-ről olvashatnak, a városi vasúti rovatban a Boráros téri HÉV-balesetre tekintenek vissza, és a huszonöt éve Szegeden szolgáló Tatrákról is megemlékeznek.

A baleset színhelyét vigyázó rendőr E. Várkonyi Péter felvételén (fotó: Nemzeti Fotótár)

A modellvasút rovatban bemutatkozik a Magyar L-es Vasút Klub.

Indóház 2023 tavaszán. Keressék a jobb újságárusoknál, vagy fizessék elő fél évre, vagy egy évre!

A LAP TARTALOMJEGYZÉKE
NAGYVASÚT
  • Hírek, életképek. Gigantok rajzása
  • Vasútfotósportrék: Paha Bálint
  • Partneroldal. ETCS L2 vonatbefolyásoló a FLIRT-ökön
  • 150 éves a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút, 4. rész
  • Partneroldal. Információs táblák a GYSEV vonalhálózatán
  • Hatvanéves a MÁV V43 sorozatú szilícium egyenirányítós mozdonya
  • Fikció. A korszerűsített magyar gőzmozdony
  • Partneroldal. A Knorr-Bremse elektronikai fejlesztései, 1. rész
  • Menetrendi finomhangolások a MÁV hálózatán
  • Hosszabb távra is válasszuk a vasutat!
  • 87-es számú vasútvonal: enyészet a senkiföldjén
  • Szolárpanelek a sínek között
  • Aggasztó mértékben leromlott a gyimesbükki felvételi épület állapota
KISVASÚT
  • Gróf Festetics Pál Lepsény–Dég gazdasági vasútja
  • Hírek. Újra vár az erdei romantika Almamelléken
VÁROSI VASÚT
  • A Boráros téri HÉV-baleset
  • Átadták a moszkvai metró Nagy Körgyűrű utolsó szakaszát
  • Hírek. A szegedi Tatrák 25 éve
MODELLVASÚT
  • D.141, D.145: rétegmodell olasz dízelek
  • Roco: ČSD Uacs/Raj koporsók
  • Bemutatkozik a Magyar L-es Vasút Klub, 1. rész
  • Magyar Y-kocsi a lengyel Robótól
  • Terepasztalok kánaánja a szolnoki Agórában
  • TT. Az MTB M41 2188-as Csörgője
KITÉRŐ
  • PEMG 2: magyar fejlesztés arat sikert a német vasúton

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek