Škoda-gondok Miskolcon

iho/vasút   ·   2011.12.27. 10:35

A legdrágább ajánlatot adta, a nyertes típus még nem létezik, mégis a Ganz-Škoda tűnik befutónak a miskolci Zöld Nyíl projekt járműbeszerzésén. A kocsik ára drága, ám a karbantartásé több vélemény szerint nevetségesen alacsony. Az origo.hu kérdéseire érdemben sem Kriza Ákos, a város polgármestere, sem pedig az MVK Zrt. illetékesei nem válaszoltak, a portál információi szerint a közbeszerzési szakértői vélemény jogszerűtlennek és szakszerűtlennek minősítette a Ganz-Škoda győzelmét. Független mérnökök kifogásolják, hogy a karbantartás bizonyos elemei (fékbetétek cseréje, kerékprofil-szabályozás) nem szerepelnek az ajánlatban, emiatt úgy vélik, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt a meghozott döntés nem áll meg. A pályázaton megajánlott árak szerint az AnsaldoBreda villamosonkénti 170 eurós karbantartási költségével szemben a Ganz-Škoda mindössze 69 eurós ajánlatával nyert – a végösszeg azonban 61,5 millió euró, az olasz cég 60,7 milliós ajánlatával szemben.

Miskolcot szorítja az idő, ugyanis az uniós költségvetési ciklus 2013-ban ér véget, ami azt jelenti, hogy legkésőbb 2014 végéig forgalomba kell állni az új villamosoknak. A győztes típushoz hasonló Škoda X53 villamos Brnóban közlekedik ugyan, ám a pályázatra beadott kocsi gyakorlatilag nem létezik. A borsodi megyeszékhely az uniós támogatást is elveszítheti, amennyiben nem sikerül végső győztest hirdetni a villamostenderen.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.