Standokon a román mozdony

iho/vasút   ·   2011.11.12. 20:00
00

A magyar vasutasok körében csak Dácsiának nevezett, három különféle alváltozatban szállított négytengelyes dízel-hidraulikus mozdonyok életútjának már a kezdete is meglehetősen kalandosnak bizonyult. A könnyű és középnehéz tolató, illetve mellékvonali tehervonati szolgálatra beszerzett mozdonyok – kiegészülve a villamos vonatfűtéssel felszerelt testvérekkel – minden nehézség ellenére beírták nevüket a magyar vasúti vontatás nagykönyvébe, hiszen segítségükkel gyorsulhatott fel igazán a hetvenes évek második felére már igazi nyűgként praktizáló gőzvontatás kiszorítása.

Különszámunk a mozdonyok életútjának fontosabb állomásainak ismertetése mellett bőséges ismeretanyagot ad az összes változat felépítéséről, és természetesen igyekeztünk összefoglalni az üzemeltetés során elvégzett fontosabb módosításokat, átalakításokat, és nem hagytuk ki a különféle hazai iparvasutakon üzemelő változatokat sem.

A silány gyártási minőségre visszavezethető főgépproblémák kiváltása a remotorizációs programokkal sikerült igazán megnyugtatóan, és éppen ezért mi is kellő hangsúllyal tárgyaltuk mind a Pielstick motoros, mind a teljes átépítéssel járó, a kétezres évek sikertörténeteként is említhető felújítási programot.

Szó esik még a keskeny nyomközű kistestvérekről és a bukaresti gyár román és más exportpiacra szállított mozdonyairól is.

Kiadványunkat a jól megszokott archív és jelenkori felvételekkel illusztráltuk.

Dácsiák a síneken címmel megjelenő különszámunkat keressék a jól megszokott elárusítóhelyeken.

A képre kattintva ízelítőt láthatnak a legújabb Indóház Extra képeiből

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.