Százhatvanas forgóváz Afrikának

iho/vasút   ·   2012.07.09. 11:22

A DCD bemutatta legújabb fejlesztését, a Dél-Afrikába szánt kéttengelyes személykocsi forgóvázát. Az 1067 milliméteres nyomtávra készült futó forgóváz húsz tonnás tengelyterhelés elviselésére, és százhatvan kilométer per órás sebességgel közlekedésre alkalmas.

A forgóváz megfelel az UIC 518-as és az RSE 0076-os ajánlásainak is. Két példányt a Transnet teherfuvarozó vasút is tesztel, hiszen ez a forgóváz a jobb futás mellett a pályát is kevésbé terheli.

A forgóváz legnagyobb felhasználója a PRA lehet, akik a tervek szerint több, mint hétezer villamos motorvonat-egység alá szeretnék majd beépíteni, ám ehhez el kell készüljön a forgóváz hajtott változata is.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.