Tarlós a budapesti fejlesztésekről

iho/vasút   ·   2012.08.27. 08:58

Nem fordulhat elő, hogy a budapesti Városháza projektek nélkül marad a 2014-től 2020-ig terjedő európai uniós finanszírozási ciklusban – jelentette ki Tarlós István főpolgármester az M1 Ma reggel című műsorában.

A városvezető Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetőjének korábbi szavaira, miszerint az előző vezetés minden fontos tendert előkészített, úgy reagált: „az egy szem négyes metrón kívül – amit meg bár ne készítettek volna elő – éppen az volt a probléma, hogy a 2013-ig terjedő uniós támogatási ciklusra egyetlen egy projektjük sem volt előkészítve”.

Jelezte, hogy mindeközben elindult az 1-es és a 3-as villamosprojekt, a budai fonódó villamos beruházás, megoldódik a CET ügye, visszavásárolták a Fővárosi Vízműveket, s kormánytámogatást kapott négy nagy közlekedésfejlesztési beruházás. Kitért arra is, hogy 75 százalék körüli a négyes metró készültsége.

A Szent Gellért téri csőtörésre utalva megjegyezte: a hátralévő műszaki feladatok veszélyeztetik legkevésbé a metró átadását, a jogi, pénzügyi problémák – így a korábbi szerződésből adódó 120-130 milliárd forintos kivitelezői többletkövetelés – sokkal inkább.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.