Tervek vannak, fejlesztések nincsenek

iho/vasút   ·   2011.10.18. 18:36

A következő évtizedben nem lesz komolyabb vasúti fejlesztés Borsod megyében, írja a boon.hu egy, a MÁV által készített tájékoztatóra hivatkozva. A 80-as vasútvonal Füzesabony és Mezőkövesd közötti szakaszán a felépítmény teljes cseréje, valamint Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás vágányainak átépítése szerepel a tervek között. Elképzelhető, hogy új megálló létesül Miskolcon a megyei kórháznál, Kazincbarcikán és Alsózsolcán pedig a városközponthoz közelebb helyezik át a megállókat.

Felmerült a Tram-Train rendszer kialakításának lehetősége is, a kapcsolódási pontok kiépíthetőségét Miskolcon, Kazincbarcikán és Ózdon tervezik megvizsgálni.

Egy KT8D5 villamos Miskolcon. A Tram-Train rendszer bevezetése új járművek vásárlásával is járna.<br>(fotó: Tóth Péter)

A Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza szakaszon a pályasebesség 160 kilométer per órára emelése, magas peronok és külön szintű megközelítési lehetőségek kialakítására vonatkozó tanulmánytervek és engedélyezési tervek már készülnek a NIF Zrt. megbízásából. A terveket még idén szeretnék véglegesíteni, de a kivitelezés legkorábban csak 2022-ben kezdődhet meg.

Elkészültek az engedélyezési tervek, és az építési engedélyt is megkapta a vasúttársaság a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalszakasz villamosítására, valamint a biztosítóberendezés korszerűsítésére is. Már csak mintegy húszmilliárd forint hiányzik a beruházás megindításához.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.