Tovább késik a Velaro D

iho/vasút   ·   2012.11.22. 13:41

A VBR News-Net német közlekedési hírportál szerint a próbafutások során az elmúlt hetekben vezérlési hibák merültek fel. A DB-nél BR 407-es sorozatjelet viselő nagy sebességű vonatoknak eredetileg 2011 decemberétől kellett volna üzembe állniuk, az idei év végéig pedig az összes jármű leszállítását vállalta a Siemens. Ennek ellenére eddig csak három vonat áll a DB rendelkezésére. Ezeket a személyzet oktatására és az éles üzem előkészítésére már használják. Az első menetrend szerinti bevetés azonban tovább csúszik.

A Deutsche Bahn 2008-ban kötött szerződést a Siemensszel tizenöt nyolcrészes motorvonat beszerzéséről. 2011 tavaszán egy további példányt rendeltek egy balesetben megsérült régebbi ICE 3-as pótlására. A sorozat tizenhetedik tagját a késedelmes leszállítás miatti kötbérként ingyen szállítja a gyártó. A több áramnemű ICE-ket eredetileg elsősorban a Frankfurt am Mainból Franciaország felé induló járatokra szánták, de úgy látszik, egyelőre csak a belföldi forgalomban fognak részt venni.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.