További tizenöt Škoda-villamost vesz Brno

iho/vasút   ·   2023.11.06. 12:00
skoda_forcity_brno

A ForCity Smart 45T kocsikkal korosodó KT8-as villamosokat váltanak ki.

A cseh város közlekedési vállalata, a DPMB a Škoda Grouppal korábban megkötött keretszerződés opciójaként hívja le a ForCity-ket. A megrendelés összege 1 milliárd 125 millió cseh korona (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 17,2 milliárd forint), ennek megfelelően egy villamos ára 75 millió korona (cirka 1 milliárd 150 millió forint). Az első öt kocsit várhatóan 2024-ben, a fennmaradó tízet pedig 2025-ben vehetik át a brnóiak. A társaság várhatóan további húsz ForCity-t is lehív majd.

A DPMB vezérigazgatója, Miloš Havránek elmondta, a ForCity Smart 45T típusú villamosok megfelelnek a huszonegyedik századi modern járművekkel szemben támasztott összes elvárásnak. A város villamosparkjához jelentős fejlesztést adó kocsikról az utasoktól is pozitív visszajelzések érkeznek. A kétirányú villamosok első öt, már forgalomba állított példánya elsősorban a Lišěn városrészt az egyetemi kampusszal összekötő 8-as vonalon közlekedik, melynek mindkét vége végállomás, így teljeskörűen kihasználhatják a két vezetőállás előnyét. A most megrendelt járművek is erre a vonalra fognak érkezni.

A ForCity Smart 45T a legkorszerűbb tulajdonságokat felvonultató, alacsonypadlós, háromszekciós, csuklós villamos. Kivételes trakciós képességei még kihívást jelentő időjárási körülmények között is megbízható közlekedési teljesítményt garantálnak, legnagyobb üzemi sebessége hetven kilométer per óra.

A 31 méter hosszú járművek tágas, légkondicionált utasterében összesen 233 utas fér el, közülük hatvannégyen találhatnak maguknak ülőhelyet. A villamos két tágas, multifunkciós területet is kínál a kerekesszékek, babakocsik vagy kerékpárok elhelyezésére. Egyszerre több kerekesszék szállításának megkönnyítése érdekében összesen négy lenyíló rámpát helyeztek el az ajtóknál. A modern és intuitív utastájékoztató rendszer nagy LCD-képernyőkkel és kijelzőkkel, valamint USB-csatlakozókkal javítja az utasélményt, a fejlett külső és belső kamerarendszer, valamint a rozsdamentes acél kapaszkodók pedig a közlekedés- és utasbiztonságot szolgálják. A villamost RIS2 vezérlő- és információs rendszerrel, továbbá EOC2 validátorokkal is ellátják.

A villamos újratervezett vezetőfülkéje az egyszerűségre és a kiváló kilátásra helyezi a hangsúlyt, a kezelőszervek egy részét vezetőülésbe integrálták. A jármű oldalablakai részben sötétítettek, a nagyobb kényelem érdekében a szélvédők és a nappali menetjelző lámpák is fűtöttek. A villamos elektromos rendszere lehetővé teszi fékezés közben a fékezési energia felsővezetékbe történő visszatáplálását (regeneratív fékrendszer), csökkentve ezzel a jármű teljes energiafogyasztását, így az üzemeltetési költségeket is – számol be a Rail Tech.

(Nyitóképünkön az egyik, már üzemelő, brnói Škoda ForCity Smart 45T villamos. Kép forrása: Wikimedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek