Új autóbuszok állnak szolgálatba Diósdon és Kamaraerdőn
2014. június 1-jétől (vasárnaptól) a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Diósdra járó 13-as, 113-as és 113A, valamint a kamaraerdei 287-es és 287A buszjáraton is új, alacsony padlós és akadálymentesített buszok járnak.
A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. Június 1-jétől Diósdra 3 db, Kamaraerdő és Budaörs felé pedig 4 db szóló MAN A21 Lion’s City autóbusz áll forgalomba. A járatok Budatétény közlekedésében is jelentős szerepet töltenek be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 db klimatizált, alacsony padlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.
A BKK közbeszerzési pályázatán nyertes Volánbusz 8+2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a péceli, a solymári, a pilisborosjenői, a remeteszőlősi, a nagykovácsi, a gyáli, a kamaraerdei és a diósdin kívül további 5 (budaörsi, budakeszi, szigetszentmiklósi/lakihegyi és törökbálinti) agglomerációs járatcsoportot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.
A Volánbusz 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsony padlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást a légkondicionáló még komfortosabbá teszi. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekes székes utazást kihajtható rámpa is segíti.
A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új járműbe beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége jelentősen csökkenthető.
A fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsony padlós lesz Budapesten. A hétvégéken pedig már kizárólag alacsony padlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!