Új menetrend, az első tapasztalatok Miskolcon
Szeptember 1-jétől új menetrend szerint közlekednek az MVK Zrt. autóbusz- és villamosjáratai. Az új őszi menetrend a második lépcsője a nyáron elkezdett új hálózati és menetrendi struktúra kialakításának, melynek célja egy olyan közösségi közlekedés kialakítása, mely az utasok igényeihez igazodik. Ütemes, tervezhető, kiszámítható – ezek a hívószavai az új hálózati és menetrendstruktúrának – áll az MVK Zrt. közleményében, amelyet a Borsod.online ad közre. Az új, őszi menetrendet az iskolakezdéssel párhuzamosan vezették be. Ilyenkor hagyományosan megnövekszik a forgalom, ezért a legtöbb járat sűrűbben közlekedik az ősztől, éppen a megnövekedett utazási igényekhez igazodva.
Szeptember 3-án megkezdődött a tanítás az általános és középiskolákban, ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a forgalom az iskolákat érintő járatokon. A reggeli csúcsidőszakokban, 7:15-től 7:45-ig a villamosok 90 százalékos kihasználtsággal, néhány esetben 100 százalékos kihasználtsággal közlekednek, utaslemaradásról nincs információnk – folytatódik a közlemény.
Az 1-es, 1A-s járatok jellemzően ütemesen, maximum 60-80 százalékos kihasználtsággal közlekednek a reggeli csúcsban. Az első héten a többi autóbuszjárat az ilyenkor megszokott kihasználtsággal, egyenletesen, fennakadás nélkül közlekedett. A menetrend bevezetésének első napjához képest a hét többi napján az is megfigyelhető volt, hogy jobban eloszlottak az utazások.
Szeptember 10-én megkezdődött a Miskolci Egyetemen is a tanítás, ami az észak–déli tengely járatain jelentős forgalomnövekedést okozott. A tanulmányi időszakban ismét közlekednek a 22-es autóbuszok, valamint több 2-es járat érinti az Egyetemvárost. A 22-es, 12-es és az Egyetemet érintő 2-es járatok a csúcsidőszakban 80-90 százalékos kihasználtsággal közlekedtek, valamint előfordult egy-két teljesen telített járat is.
Újdonság szeptembertől, hogy óránként egy 14-es az Egyetemig közlekedik, azonban az első napok tapasztalatai alapján ezt még nem ismerik az egyetemisták, hiszen viszonylag alacsony kihasználtsággal közlekedett a Farkas A. u. és az egyetem között.
A Tiszai pályaudvarról az Egyetemvárosba közlekedő 7:40-es ME gyorsjáratot szeptember 10-én 18 utas vette igénybe, kedden már csak nyolcan utaztak vele reggel az egyetemre. Az ME járat korábban az egyetemmel, a HÖK-kel történt egyeztetés után lett kialakítva, célzottan az Egyetem-Tiszai pu. összekötésére – olvasható az MVK Zrt. közleményében.