Új menetrend: félmillió utas bánja Dél-Magyarországon
A MÁV-Start honlapján elérhető, vasárnaptól érvényes menetrend szerint az Újszeged–Makó–Mezőhegyes–Békéscsaba vonalon, a békési megyeszékhelyről Újszegedig közlekedő napi nyolc szerelvényből megszűnik öt – adja hírül a délmagyar.hu.. Marad egy reggel 7.47-kor, délután 15.47-kor és egy este 19.47-kor induló vonat. A Békéscsabáig közlekedő hat járatból, mindössze kettő marad, így Újszeged állomásról a Békés megyei székhelyre reggel és kora délután indul vonat – egy szerelvény elég lesz a szolgáltatás fenntartásához. A MÁV-Start Zrt. statisztikai adatai szerint a 121-es számú Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat 2011-ben nagyságrendileg 520 ezer utas vette igénybe. Makó, immár a második menetrendi ritkítással a racionalizálás egyik komoly vesztese – Hódmezővásárhely és Makó között két éve álltak le a személyvonatok.
Az április 15-i menetrend hátrányosan érinti Szentes vasúti forgalmát is. A Szentes–Orosháza viszonylat napi öt pár járatából megszűnik kettő: a hajnali 5 óra 28-as vonat után Orosháza felé csak 12.40-kor indul újabb járat. Megtudtuk, a 147-es számú Kiskunfélegyháza–Orosháza vasútvonalat 2011-ben közel 152 ezer utas használta.
A Szegedről Budapestig közlekedő vonatok száma nem, indulási időpontjuk viszont változik. Az ütemes menetrendben minden óra 44 perce helyett, egy perccel később 45-kor indulnak a pesti vonatok. A Kiskunfélegyházára közlekedő – több kisebb megállót is érintő – napi hét személyvonatból mindössze kettő marad. Vasárnaptól a kiskertekbe vonattal közlekedők mindössze a reggel 5.14-kor vagy az este 19.10-kor induló vonatból választhatnak.
– Helyi vezetőként sem lehetek amnéziás – B. nyilatkozta az internetes portálnak uzás Péter, Makó polgármestere. – Emlékszem, amikor az előző ciklusban megszüntették a Hódmezővásárhely felé tartó személyforgalmat, a mostani kormány pedig tovább nyirbálja a vasúti szárnyvonalakat. A jelenlegi, válsággal terhelt időkben szükséges a racionalizálás, viszont a politika hibája, hogy a választások alatt a vasútvonalak újranyitását hirdették, most pedig ellentétesen cselekednek. Azt is be kell látni, hogy a makói utasok a vasúttól már régen a Volánhoz pártoltak. Bízom benne, hogy térségünknek az autópálya olyan fejlődést hoz, mint azt a vasút 100 évvel ezelőtt tette – fogalmazott Buzás Péter, Makó polgármestere.